معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

معاون امور دهیاریها: طرح دهیاران داوطلب امداد در مناطق سیلزده اجرا می شود

19 فروردین 1398

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تهیه و تدوین “طرح دهیاران داوطلب امداد” با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌های داوطلب و توانمند استانها در مناطق سیلزده کشور و ابلاغ آن به استانداری استان های معین این مناطق خبر داد.

سعیدرضا جندقیان بیدگلی با بیان مطلب فوق گفت: طرح دهیاران داوطلب امداد در راستای اجرای وظایف نهاد دهیاری در زمینه صیانت از روستا در مقابل سوانح و حوادث طبیعی، همکاری با واحدهای امدادرسان در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه و بلایای طبیعی و جایگاه و نقش دهیاران در مدیریت بحران روستا تدوین شده است.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه منعقده سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مبنی بر تعیین دهیاران به عنوان نیروی داوطلب، طرح دهیاران داوطلب امداد به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌ها در امدادرسانی، همیاری و مشارکت در ارائه خدمات به ساکنین مناطق روستایی متاثر از مدیریت بحران تدوین شده است.

جندقیان در ادامه اهداف این طرح را تقویت روحیه مشارکت، تعامل و همیاری در دهیاری‌ها، کمک به ساکنین مناطق روستایی متاثر از حوادث و سوانح غیرمترقبه و بلایای طبیعی، هم‌افزایی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دهیاری‌ها در مواقع بحرانی و انتقال تجارب مدیریت بحران به سایر دهیاری‌ها و کسب آموزش‌های مبتنی بر محیط؛ عنوان نمود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه در زمینه روش انجام طرح دهیاران داوطلب امداد، گفت: مناطق حادثه‌دیده و نیازمند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی سایر دهیاری‌ها توسط معاونت امور دهیاری‌ها با همکاری استان آسیب‌دیده شناسایی و استان‌های معین با احتساب شاخص‌هایی مانند؛ فاصله، امکانات و تجهیزات، دسترسی و … با هماهنگی مراجع مربوطه معین و در ادامه دهیاران داوطلب امداد از سوی استان‌های معین و امکانات و تجهیزات دراختیار و مورد نیاز نقاط هدف توسط استان معین شناسایی می شوند.

جندقیان سایر مراحل روش انجام این طرح را هماهنگی‌ برای اعزام و استقرار دهیاران داوطلب امداد و ارسال تجهیزات مورد نیاز در مناطق هدف با همکاری معاونت امور دهیاری‌ها و استان‌های هدف و معین، مستندسازی اقدامات گروه‌های امدادی اعزامی و همکاری با دستگاه‌های مربوطه برای کمک به جمع‌آوری مساعدت‌های مردمی ذکر نمود.

وی همچنین اضافه کرد: تیم اعزامی داوطلب با هماهنگی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هدف و تحت مدیریت ستاد مدیریت بحران استان هدف انجام وظیفه می نماید.

جندقیان در خاتمه ابراز امیدواری نمود که با توجه استانداری استان های معین مناطق سیل زده به این موضوع و اعزام دهیاران داوطلب و توانمند به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در اختیار در قالب تیم‌های امدادی، سازماندهی و تجهیز شده به روستاهای سیل‌زده، زمینه کمک دهیاران در زمینه مدیریت بحران در این مناطق فراهم شود.

 

*لطفا بمنظور ثبت نام در طرح دهیاران داوطلب امداد برای مناطق سیل زده بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید:

👈👈👈 ثبت نام دهیاران داوطلب امداد 👉👉👉

 

منبع:روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 19 فروردین 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011