معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ آیین‌نامه‌ انضباطی دهیاری‌ها

12 آذر 1398
ابلاغ آیین‌نامه‌ انضباطی دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تهیه و ابلاغ آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها به استانداران در پی اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها از سوی هیئت وزیران خبر داد و گفت : به موجب این آیین نامه و در راستای قانون کار ، کمیته انضباط کار برای دهیاری ها تشکیل می شود.

 سعیدرضا جندقیان ضمن اعلام این خبر افزود : آیین‌نامه‌انضباطی دهیاری با توجه به اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور در شهریور ماه سال جاری از سوی هیئت محترم وزیران و با توجه به ماده ۹ آیین‌نامه موصوف ، که تصریح می‌دارد “به تخلفات دهیاران بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری و به تخلفات کارکنان دهیاری بر اساس قانون کار رسیدگی می‌شود” توسط معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه شد.

وی افزود : آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها ، به‌منظور برقراری انضباط اداری ، افزایش کارآیی و بهبود کمی و کیفی عملکرد نهاد دهیاری و انتظام‌بخشی به فرآیند رسیدگی به تخلفات کارکنان دهیاری‌ها، به استناد تبصره ۲ ماده ۲۷ قانون کار ، مشتمل بر ۵ فصل و ۳۷ ماده تهیه و پس از هماهنگی و تأیید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه اظهار کرد : براساس مفاد این آیین‌نامه ، کلیه کارکنان دهیاری‌ها‌ که مشمول قانون کار می‌باشند ، مشمول این آیین‌نامه بوده و هرگونه کوتاهی در انجام وظایف محوله که باعث بروز اختلال و بی‌نظمی در امور دهیاری شود، قابل پیگیری و رسیدگی در کمیته انضباط کار که در سطح استان تشکیل می‌شود ، خواهد بود.

جندقیان اضافه کرد : کمیته انضباط کار متشکل از نمایندگان کارفرمایان ، نمایندگان کارکنان دهیاری و نماینده سرپرستان بوده و نمایندگان منتخب سرپرستان و کارکنان دهیاری می‌بایست دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و ۳ سال سابقه کار باشند.
وی ادامه داد : اعضای کمیته انضباط کار برای ۲ سال انتخاب می‌شوند و احکام آنان از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صادر می‌شود.

جندقیان افزود : در آیین‌نامه انضباطی ، تنبیهات به فراخور تخلفات ، به چهار طبقه تقسیم و مراتبِ تخلف نیز در تعیین تنبیهات ، مؤثر می‌باشد ، وی تمامی تصمیمات کمیته انضباط کار در مراجع حل اختلاف کار را قابل اعتراض خواند و عنوان نمود : در صورت هرگونه خودداری یا ممانعت از ابلاغ یا اجرای تصمیمات کمیته انضباط کار، با متخلفان برخورد خواهد شد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین اعلام نمود: طبق مفاد آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها، دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری مجری این آیین‌نامه و معاونت‌های هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها ناظر بر اجرای آن می‌باشند.

جندقیان در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن مفاد این آیین‌نامه در سراسر کشور ، شاهد نظام‌مند شدن رسیدگی به تخلفات احتمالی دهیاری‌ها و افزایش سطح کارآیی این نهاد خدمتگزار در سطح روستاهای کشور باشیم .

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 12 آذر 1398
  • |
  • ۲ دیدگاه
  • |
  1. علی گفت:

    با سلام . آیین نامه انضباطی هیچ دل خوشی برای دهیاران ایجاد نمی کند و تاثیری بر امنیت شغلی آنان ندارد . زیرا کسی که مسئولیت جمعیتی را بر عهده می گیرد ، انضباط برون و درون را در وجود خود تقویت و ملحوظ نموده است . به فکر جلوگیری عزل و نصب سلیقه ای دهیاران باشید .

  2. ناشناس گفت:

    بعضی از دهیاران بصورت وحشتناکی تخلف می‌کنند از جمله
    ساخت و سازهای خارج از طرح هادی
    ساخت و‌ساز های داخل و خارج طرح هادی با تخلف از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و اسناد مرتبط
    تبانی با متخلفین
    تغییر کاربری اراضی کشاورزی و…
    و خواب دستگاه های مسئول هم که آنها گستاخ تر کرده است

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011