معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تصویب ۳۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای۹۴۹ طرح درآمدزای دهیاری‌ها

1 مرداد 1399
۳۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای۹۴۹ طرح درآمدزای دهیاری‌ها مصوب شده است

‌سعیدرضا جندقیان اعلام داشت : نرخ تسهیلات پرداختی ۸درصد و حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات ۴۸ ماه و تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی، سهم دهیاری‌ مربوطه از محل اعتبارات تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد.

وی ادامه داد: این تسهیلات در راستای احداث و یا تکمیل پروژه‌های درآمدزا و همچنین خرید ماشین‌آلات عمرانی برای نهاد دهیاری بوده و طرح‌های واصله طی ۲۵ جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها و با حضور اعضای آن بررسی و مصوب شده است.

جندقیان اضافه کرد: این طرح‌ها در شش حوزه کشاورزی، صنعتی، عمرانی، خدماتی، گردشگری و ماشین‌آلات طبقه‌بندی شده‌اند که در مجموع زمینه اشتغال ۲۳۱۲ نفر را در سطح روستاهای کشور ایجاد نموده‌اند.

وی توضیح داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، در حوزه عمرانی شاهد بالاترین میانگین تعداد اشتغال برای هر طرح با میانگین ایجاد ۱۰ شغل برای هر طرح هستیم و در رده‌های بعدی نیز طرح‌های حوزه خدماتی برای ۹ شغل، گردشگری با ۷.۵ شغل و کشاورزی با ۷ شغل قرار دارند.

وی اظهار امیدواری کرد که ورود عالمانه دهیاری به برخی از زمینه‌های اقتصادی جدید،‌ بسترساز سرمایه‌گذاری‌های آتی و رشد وشکوفایی روستاهای کشور عزیزمان باشد.

جندقیان از دهیاری‌های کشور خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود و با اتخاذ راهکارهایی برای خلق مزیت‌های جدید در روستایشان، از این فرصت مطلوب، برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.

 

منبع : روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

 

اختصاص ۵/ ۱ میلیارد دلار تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستاییان

 

  • 1 مرداد 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011