معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری های کشور

27 شهریور 1398
ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری های کشور

هیئت وزیران در جلسه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ «آیین‌نامه استخدامی دهیاری های کشور» را با هدف اصلاح مقررات به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران اصلاح کرد .

بر این اساس ، بکارگیری افراد در دهیاری ها براساس ساختار سازمانی مصوب و در چهارچوب قانون کار انجام خواهد شد ، مدت قرارداد کار یک‌ساله بوده و تمدید آن در صورت رضایت از عملکرد ، بلامانع خواهد بود . حقوق و مزایای دهیار براساس مقررات قانون کار و در چهارچوب اعتبارات مصوب شورای اسلامی روستا تعیین و پرداخت خواهد شد .

هم‌چنین ، نمونه قرارداد کار توسط وزارت کشور با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تهیه و ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه توسط وزیر کشور ابلاغ می شود .

افزون بر این ، بکارگیری افرادی که داوطلب خدمت در دهیاری ها هستند به استثنای دهیار ، براساس مجوزهای صادره ، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت ها از طریق آزمون انجام می شود . چگونگی اجرای آزمون در دهیاری ها نیز به موجب دستورالعملی است که ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه ، توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می شود .
ساختار سازمانی دهیاری ها نیز متناسب با درجه هر دهیاری از سوی وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) تهیه و ابلاغ می شود .

هم‌چنین ، مأموریت کارکنان رسمی یا پیمانی دستگاه های اجرایی به دهیاری امکان‌پذیر است ، ولی انتقال و مأموریت کارکنان دهیاری ها به دستگاه های اجرایی ممنوع است .
لازم به ذکر است ، برقراری حقوق و مزایای کارکنان سایر دستگاه های اجرایی که بدون حفظ پست سازمانی به دهیاری مأمور می شوند ، براساس ضوابط و مقررات مورد عمل در دهیاری ها خواهد بود .
ضمنا در صورت استخدام کارکنان دهیاری در سایر دستگاه های اجرایی ، سابقه خدمت مرتبط آنها به عنوان سنوات خدمت قابل قبول محاسبه می شود .

هم‌چنین ، به تخلفات دهیاران بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری و به تخلفات کارکنان دهیاری بر اساس قانون کار رسیدگی می‎شود .

متن این ابلاغیه در فایل پیوست ذیل  درج شده است ⬇️⬇️⬇️

 pdf ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری های کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 27 شهریور 1398
  • |
  • دیدگاه
  • |
  1. ناشناس گفت:

    با سلام . خسته نباشید . متعجبم از این همه قانون مبهم . این شد تضمین امنیت شغلی دهیاران . راستی برای اصلاح دو یا چند قانون چقدر هزینه شده است . چهارسال قرارداد تبدیل به یکساله شد . مردم روستا دشمن دهیار کردید و این هم فرجام دهیار . ای کاش دهیار امروزی به اندازه کد خدای گذشته از اقتدار و امنیت شغلی بر خوردار بود . رنج و سعی دهیاران مثل رنج فرهاد بر باد رفت . عجبا ، شگفتا

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011