معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه تشکیلات ، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار

28 شهریور 1398
ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه تشکیلات ، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی «تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار منتشر شد با کلیک بر رو.ی ادامه مطلب از آن مطلع شوید…

بر این اساس ، در حوزه های انتخابیه کمتر از یک هزار نفر جمعیت ، فعالیت دهیار ، پاره وقت بوده و در صورت نیاز به کار تمام‌وقت ، با توافق شورای بخش ، رعایت تبصره (۲) ماده (۳۲) آیین‌نامه مالی دهیاری ها در خصوص ارائه راه های تأمین حقوق وی و تأیید استانداری ذی‌ربط مبنی بر ضرورت فعالیت تمام وقت دهیاری ، امکان‌پذیر است .

هم‌چنین ، چنانچه بخشدار، شخص معرفی‌شده از سوی شورای اسلامی روستا را واجد شرایط نداند ، موظف است مراتب را ظرف ۱۰ روز به شورا منعکس نموده و در صورت اصرار شورا به نظر قبلی خود ، موضوع توسط شورا به هیئت حل اختلاف استان ارجاع و هیئت مذکور مکلف است ظرف ۱۵ روز تصمیم‌گیری کند و تصمیم آن هیئت برای بخشدار و شورای اسلامی روستا لازم‌الاجرا است . چنانچه در مدت مقرر ، هیئت نظر خود را اعلام ننماید نظر شورای اسلامی روستا لازم‌الاجرا خواهد بود و دهیار می تواند با حکم رئیس شورا اختیارات قانونی خود را اعمال نماید .
گفتنی است ، دهیاری های کشور براساس شاخص های درآمد، جمعیت، وسعت ، مرکزیت دهستان یا بخش (قبل از ایجاد شهرداری در مرکز بخش) و دارا بودن ظرفیت گردشگری روستا توسط وزارت کشور به درجات (۱) تا (۶) درجه‌بندی می شوند.

برای دهیاری های درجه (۳) و (۴) دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم با گرایش های مشخص شده توسط وزارت کشور ضروری است. در صورت عدم وجود فرد با تحصیلات فوق دیپلم ، شورای اسلامی روستا می تواند فردی را با تحصیلات دیپلم متوسطه به شرط داشتن حداقل یک‌سال سابقه فعالیت در سمت دهیار یا حداقل دو سال سابقه فعالیت در دهیاری یا دستگاه اجرایی را برای تصدی سمت دهیار انتخاب نماید.

هم‌چنین ، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس با گرایش های مشخص شده توسط وزارت کشور برای دهیاری های درجه (۵) و (۶) لازم است . در صورت عدم وجود فرد با تحصیلات لیسانس ، شورای اسلامی روستا می تواند فردی را با تحصیلات فوق دیپلم با داشتن حداقل یک‌سال سابقه فعالیت در سمت دهیار یا دو سال سابقه فعالیت در دهیاری یا دستگاه اجرایی و یا با تحصیلات دیپلم به شرط داشتن دو سال سابقه فعالیت در سمت دهیار یا چهار سال سابقه فعالیت در دهیاری برای تصدی سمت دهیار انتخاب نماید .
کسانی‌که در زمان ارتقای درجه دهیاری از درجه (۴) به (۵) در سمت دهیار مشغول انجام وظیفه هستند تا زمان تصدی سمت دهیار در آن روستا، از شرایط تحصیلات و سوابق کار معاف هستند .

هم‌چنین ، چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای اسلامی روستا نسبت به عملکرد دهیار یا اقدامات دهیاری اعتراض و یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا ، موارد را به صورت واضح و مستند به دهیار تذکر کتبی خواهند داد . در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر ، موضوع به صورت سؤال مطرح خواهد شد که در این صورت رییس شورا سؤال را کتباً به دهیار ابلاغ خواهد کرد .

در این صورت ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، دهیار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سؤال است. چنانچه دهیار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع‌کننده تشخیص داده نشود ، در جلسه دیگری موضوع مورد بررسی قرار می گیرد و شورا می تواند در صورت لزوم با رأی اکثریت مطلق اعضا، دهیار را برکنار کند.

 

متن  ابلاغیه در فایل پیوست وجود دارد .⬇️

pdf آیین‌نامه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت


🔴 برای سفارش نرم افزار مدیریت شورا (نرم افزار جامع دهیاری) لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 28 شهریور 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011