معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۵۸ روستا استان قزوین در معرض خطر سیل قرار دارند

12 فروردین 1398
58 روستا استان قزوین در معرض خطر سیل قرار دارند.

اکرم نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ، در گفت‌وگویی اظهار داشت: در استان به دلیل این که از قبل تدابیر لازم برای مقابله با سیل و آب گرفتگی معابر انجام شده بود، در بارش‌های اخیر مشکلی نداشته‌ایم و هیچ‌گونه تلفاتی از لحاظ انسانی و احشام در استان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: لایروبی پل‌ها و دهانه‌های رودخانه‌ها در استان توسط اداره کل راهداری و حوزۀ مدیریت بحران استانداری انجام شده و مشکلی طی روزهای اخیر نداشته‌ایم، تنها یک مورد تخریب جادۀ یوزباش چای بود که با اقدام به موقعی که عوامل بخشداری و راهداری داشتند از تخریب بیشتر آن جلوگیری شد.
وی افزود: در حوزۀ روستاها براساس اعلام ادارۀ کل مدیریت بحران استانداری، ۵۸ روستای استان در معرض خطر سیل قرار دارند که با اقداماتی که انجام شده و آماده‌باش تمام نیروهای عضو دستگاه‌های شورای بحران استان، در نقاط پرخطر، ماشین آلات لازم مستقر شده‌اند.
نجفی در رابطه با اقداماتی که در حوزۀ روستاها انجام شده گفت: در سال ۹۷، نوزده پایگاه آتش‌نشانی روستایی تجهیز شده‌اند و نیروی انسانی و نیروی امیریه برای آن‌ها جذب شده است و تمام نیروها نیز آموزش دیده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ پایگاه در مناطق روستایی مستقر هستند و نیروها و پرسنل آن‌ها ۲۴ ساعته در محل پایگاه‌ها به‌صورت آماده باش حضور دارند.
نجفی تصریح کرد: کلیۀ دهیاری‌ها و شوراها ملزم به حضور در مناطق روستایی هستند و ۱۶ اقدام اساسی با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در مقابله با سیل و آب گرفتگی معابر احصا شده و به آن‌ها ابلاغ شده است و بر اساس این ۱۶ اقدام آن‌ها موظفند اگر اتفاقی بیفتد بر اساس دستورالعمل‌های ارائه شده به وظایف خود عمل کنند.
وی اضافه کرد: الحمدلله همه دهیاری‌ها، شوراها و بخشداری‌ها پای کار هستند و مشکلی در این خصص وجود ندارد، برای سامانۀ بارشی جدید هم که از شنبه وارد استان می‌شود، امروز معاون امور عمرانی استاندار به تمام نیروهای مربوطه دستور آماده باش کامل ابلاغ کرده‌اند، هم چنین لازم به ذکر است که از روز سوم فروردین ماه که استاندار اولین جلسه شورای بحران را گذاشته‌اند ما پا به پای دستگاه‌های دیگر در حال آماده باش و خدمت‌رسانی هستیم.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: زمانی که خطری روستا را تهدید کند، از طریق مدیریت بحران، دفتر روستایی و بخشداری‌ها به دهیاری‌ها گفته می‌شود که چه کارهایی باید انجام دهند، برای مثال اگر لازم باشد ماشین آلات دهیاری‌ها در محل‌های خاصی مستقر می‌شوند و اگر بحث تخلیۀ مردم روستا در میان باشد، به آن‌ها اطلاع می‌دهند آن‌ها را هر چه سریع‌تر از روستا تخلیه می‌کنند.
وی در پایان گفت: دهیاری ها کاملاً به مجموعۀ دستگاه‌های خدمات رسان وصل هستند و از طریق آن‌ها به مردم روستا آگاهی‌های لازم داده می‌شود و به آن‌ها خدمت رسانی می‌شود.

 

خبرگذاری فارس

  • 12 فروردین 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011