معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرای فاز اول طرح هادی در ۳۸ روستای کاشان

16 اردیبهشت 1398
اجرای فاز اول طرح هادی در 38 روستای کاشان

بهروز ستاری اظهار داشت: در فاز اول طرح هادی اقدام به آسفالت معابر روستایی با تخصیص قیر رایگان از سال ۹۴-۹۵ کردیم و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی را آسفالت کردیم.

وی به ۱۱۴ سکونتگاه روستایی در شهرستان کاشان و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تاکنون طرح هادی تهیه و تصویب شده است که در قالب آن بتوانیم اقدام به آزادسازی معابر، جدول گذاری، پیاده رو سازی و سنگ فرش کنیم.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان افزود : با توجه به وسعت روستا طرح هادی در چندین فاز به اجرا در می آید که بدنبال اجرای این طرح تاکنون ۲۰ درصد از معابر روستایی را آزاد سازی کردیم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ روستا از شهرستان کاشان قابلیت اجرای طرح بوم گردی و گردشگری را دارد ، ادامه داد : در حال حاضر کار بوم گردی و گردشگری در روستای نشلج کاشان که دارای بافت با ارزش تاریخی است ، با تخصیص اعتبارات ملی در دست اقدام است که نماسازی و سنگ فرش آن در حال اجرا است.
تخصیص ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ۲ هزار و ۵۳۱ مسکن روستایی وی از احیاء بافت فرسوده روستاهای کاشان در قالب طرح هادی خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد از روستاهای این شهرستان بافت فرسوده است که نیاز به نوسازی و احیاء دارد .

ستاری با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان به منظور بهسازی و نوسازی ۲ هزار و ۵۳۱ مسکن روستایی در کاشان اختصاص یافته است ، گفت: در قالب بهسازی و نوسازی مساکن روستایی وام ۲۵ میلیون تومانی به روستائیان داوطلب داده میشد که امسال با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مبلغ وام، امکان تسریع در ساخت و سازهای مساکن روستایی هست.
مدیر بنیاد مسکن روستایی کاشان که از ابلاغ سفته های زنجیره ای برای ضمانت وام های روستایی در اواخر سال گذشته خبر داد ، گفت : با توجه به اینکه عمده مشکل روستائیان در دریافت وام های روستایی ضمانت های بانکی بود که باید دو ضامن کارمند ارائه می کردند و از اواخر سال گذشته طبق دستورالعمل قانونی روستائیان میتوانند با ارائه سفته های زنجیره ای وام را دریافت کنند اما هنوز اقدامی از سوی بانک ها را شاهد نیستیم .
وی گفت : بالای ۱۰ هزار جلد سند در راستای سند دار کردن خانه های روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تاکنون صادر شده است.

 

منبع : تابناک

  • 16 اردیبهشت 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011