معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با بهره گیری از تسهیلات اشتغال روستایی

17 تیر 1398
ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با بهره گیری از تسهیلات اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از پیش بینی ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی با بهره گیری از تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد.

دکتر محمد امید عصر شنبه در همایش آموزشی – توجیهی دهیاران استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت روز دهیار ، در اراک اظهار داشت : این میزان فرصت شغلی در کشور نرخ بیکاری در سطح روستاها را تا سه درصد کاهش می دهد .

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد : در سال گذشته سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی بیان کرد: اشتغال روستایی یا قانون اشتغال روستایی و عشایر یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم به شمار می رود .

امید اظهار کرد : دولت نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص داده است و از مجموع این اعتبار تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت : تا به امروز شرایط دهیاری ها بهبود پیدا کرده است و توجه مجلس ، دولت ، وزارت کشور باید نسبت به امور دهیاری ها افزایش پیدا کند تا شاهد مسیر رو به رشدی باشیم .

 

وی گفت : دهیاران از نقش موثری در عمران و آبادی روستا برخوردار هستند. در ۳۸ هزار روستا در کل کشور ۹۵ درصد دهیاران فعال هستند و خدمات بسیاری را در راستای توسعه ، عمران و آبادانی روستاها انجام می دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تاکید کرد: قانون دهیاری ها، یکی از تجربیات موفق در اداره امور کشور و واگذار کردن امور کشور به مردم است .

امید گفت: خواسته های دهیاران برای اعتلای روستا و مجموعه روستاها را با مساعدت مدیران استان ، وزارت کشور ، مسئولین امور دهیاران کشور پیگیری کرده و در دستور کار قرار می دهیم تا اجرایی و عملیاتی شود.

 

 

منبع : به گزارش خبرنگار مهر

  • 17 تیر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011