معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تشکیل اولین جلسه کارگروه ویژه ساماندهی پسماندهای استان های شمالی

18 تیر 1398
تشکیل اولین جلسه کارگروه ویژه ساماندهی پسماندهای استان های شمالی

اولین جلسه مدیریت پسماندهای استان های شمالی کشور با حضور دکتر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، دکتر جمالی نژاد ، رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و مسوولین و مدیران سه استان شمالی مرتبط با مدیریت پسماند با هدف بررسی معضلات و چالش های مدیریت پسماند در این استانها در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

در این جلسه شرکت های سرمایه گذار فعال و فعالین علمی و اجتماعی در زمینه مدیریت پسماندهای سه استان شمالی هم حضور داشتند.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت فیزیکی و ریالی احداث سه زباله سوز در شهرهای نوشهر، ساری و رشت بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های یاد شده و توجه به کلیه پروژه ها و سایر مناطق شهری و روستایی استان های شمالی به صورت جامع و بر اساس مطالعات و تجربیات موجود تاکید گردید .

 

همچنین دکتر جمالی نژاد، ایجاد منابع مالی پایدارجهت احداث و راهبری تاسیسات پردازش، بازیافت و دفع پسماندها با حمایت هیات محترم دولت را ضروری دانست و تصویب آیین نامه اجرای بند (ط) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ را راهکاری برای تامین منابع مالی پایدار ذکر نمود .

وی مشارکت بخش خصوصی در حل بحران موجود در سه استان شمالی، که میزبان گردشگران از کل کشور هستند، را منوط به تامین اعتبار لازم جهت واقعی نمودن قیمت خرید تضمینی برق و کمپوست تولیدی از تاسیسات مدیریت پسماند دانست .

در انتهای جلسه دکتر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت پسماند برای هیات وزیران و حمایت رئیس جمهوری از اجرای طرح های مرتبط با مدیریت پسماندها، اختصاص بودجه در این بخش را مرهون ارائه تجربیات و برنامه های اجرایی تصویب شده در این کارگروه دانست و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این بخش را بر اساس اهمیت و اولویت پروژه های ارائه شده از اولویت های سازمان برنامه و بودجه اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور

  • 18 تیر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011