معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

قطع بودجه دهیاری روستای امامه پایین

16 مرداد 1398
روستای امامه

دهیار روستای امامه پایین شمیرانات گفت: امامه از دو آبادی تشکیل شده؛ امامه‌بالا و امامه‌پایین که هر کدام دهیاری و شورای جداگانه‌ای دارند.

محمدهاشم خلیلیان افزود: روستا امامه‌پایین قدمت بالایی دارد و درختان بلند و تنومند، آب و هوای دلنشین و کوچه‌باغ‌های زیبا ازجمله ویژگی‌های آن است. آب روستا نیز از قنات و چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: روستا حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد که پلاک ثبتی دارند؛ اما به‌دلیل این‌که بیش‌تر آن‌ها ساکن تهران و شهرستان‌های اطراف هستند، هنگام سرشماری فقط ۲۱ نفر داخل روستا حضور داشتند که همین تعداد در سازمان آمار ثبت شده است. دلیل کمبود جمعیت در زمستان نیز مسیر نامناسب و برف‌گیر بودن منطقه است. اهالی روستا بیش‌تر در شرق تهران ازجمله پیروزی ساکن هستند و قطع شدن بودجه دهیاری مشکلاتی را برای آنان به‌وجود آورده است که به‌دنبال پیگیری برای حل این موضوع هستیم و با فرمانداری و استانداری محل صحبت کردیم که بودجه دهیاری را به حالت قبل برگردانند.

خلیلیان اضافه کرد: این شرایط باعث شده رسیدگی به روستا و انجام کارهای عمرانی کم‌تر شود، البته از طرف فرمانداری با پیمانکار قراردادی منعقد شده و در حال آسفالت خیابان‌ها هستند. این روستا گاز نداشت که در ماه‌های اخیر این مشکل هم حل شده و اهالی علمک گاز را نصب و حتی برخی کنتور هم دریافت کردند.

وی ادامه داد: در مراسم‌ مهم آیینی و سنتی مانند عید نوروز، ماه رمضان و محرم اهالی به روستا بازمی‌گردند و جمعیت روستا به ۸۰۰ نفر و بالاتر هم می‌رسد. همچنین به‌دلیل این‌که امامه‌پایین روستای گردشگری است و تابستان‌ها پذیرای گردشگران بسیاری است، نیاز دارد که زیرساخت‌های آن درست شود.

دهیار روستای امامه‌پایین شمیرانات درباره وضعیت کشاورزی در روستا گفت: بیش‌تر اهالی روستا باغدار هستند و میوه‌هایی مانند گیلاس، گلابی و سیب ازجمله محصولاتشان است که به‌صورت سنتی در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسانند.

امامه‌پایین یکی از روستاهای رودبار قصران شهرستان شمیرانات است که در پنج کیلومتری تهران‌ـ شمشک، نرسیده به فشم واقع شده است.

منبع:روستانیوز

  • 16 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011