معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مهاجرت به روستا از مهاجرت به شهر پیشی گرفت

16 مرداد 1398
روستا

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: آورده های آماری ما نشان می دهد که نرخ مهاجرت معکوس در کشور اتفاق می افتد و امروز نرخ بازگشت به روستا بیشتر از نرخ مهاجرت به شهرها است،

محمد امید عصر دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی که در دومین روز سفر به این استان در استانداری برگزار شد افزود: مهاجرت معکوس به روستاها جلو زده و در آمارهای آینده ما این موضوع خودش را نشان خواهد داد.
وی بیان کرد: آمارهای ما در سال ۹۷ کاملا این موضوع را نشان می دهد و شما در استان خودتان هم می توانید این موضوع را ببینید که حاصل اقدام بسیار خوب دولت در زمینه اشتغال است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نرخ بیکاری را در روستاهای کشور کاهش داده و سهم اشتغال روستایی را در سبد اشتغال کشور افزایش داده است به طوریکه سال گذشته ۲۵ درصد سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور افزایش یافت.
وی افزود: خراسان جنوبی از نظر کیفیت طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به خوبی اجرا کرده و در این زمینه خیلی موفق عمل کرده و از جمله استان های خوب ما در سطح کشور است.
امید با اشاره به اینکه نظام اسلامی در روستاها کارهای خوبی را در دهه های اخیر انجام داده است گفت: براساس آمارها در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم از وجود ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور بیش از ۹۰ درصد این روستاها از خدمت زیربنایی و زیرساختی بهره مند هستند.
وی بیان کرد: بیش از ۶۲ هزار آبادی و روستا در کشور داریم که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور برق دار و حتی بیش از ۹۰ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: در زمینه گازرسانی حدود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور گازرسانی شده و …

 

منبع: آفتاب نیوز

  • 16 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011