معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه تخصیص شناسه ملی به شهرداری ها و دهیاری ها

17 اردیبهشت 1399
آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه تخصیص شناسه ملی به شهرداری ها و دهیاری ها

عباس کرکه آبادی گفت: براساس مصوبه ۱۳۹۳.۱۱.۱هیات محترم وزیران، شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان عددی یکتا به منظور تفکیک اشخاص حقوقی و انجام شفاف امور قانونی، مالی و … آنها مطرح شد و برهمین اساس، در راستای تخصیص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی مرتبط با ساختار وزارت کشور از جمله شهرداری و دهیاری؛ دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در تعامل با هیات محترم ماده(۹) ، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹، اقدام به تخصیص شناسه ملی مربوط به ۴۷ هزار و ۷۵۵ مورد از اشخاص حقوقی شامل: شهرداریها،‌ دهیاریها، و … نموده است.

وی با بیان اینکه که این امر همچنان درحال انجام و پیگیری است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷، شناسه ملی ۲۹۶۰ دهیاری و ۴۰ شهرداری صادر و در سال ۱۳۹۸، از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه نیز شناسه ملی ۱۱۰۰ دهیاری و ۳۰ شهرداری تازه تاسیس صادر شده است.

کرکه آبادی ادامه داد: در همین راستا به دلیل سهولت در تخصیص و یا بازبینی اطلاعات شناسه ملی، «دستورالعمل نحوه بهره گیری از دسترسی استانی سامانه های تخصیص و بازبینی شناسه ملی اشخاص حقوقی(شهرداری ها و دهیاری ها) و نحوه درخواست بی اعتباری شناسه های ملی زائد» به دفاتر امور شهری و روستایی استانداری های کشور ابلاغ شد.

وی افزود: لازم است تمامی دفاتر امور شهری و روستایی استانداریها نسبت به انجام درخواست های تخصیص و یا بازبینی شناسه ملی براساس مشخصات کاربری ارایه شده و فایل های آموزشی و سایر دستورالعمل های ابلاغی در سامانه تخصیص و بازبینی شناسه ملی (به نشانیhttp://ilenc.ssaa.ir) اقدام و درخواست های بی اعتباری شناسه های ملی زائد را نیز از طریق مکاتبه مستقیم با این دفتر پیگیری نمایند.

وی اضافه کرد: اعطای این دسترسی به استانداریها، این امکان را فراهم می سازد تا فرآیند تخصیص و بازبینی شناسه های ملی اشخاص حقوقی با سرعت بیشتری انجام گردد.

کرکه آبادی در پایان یادآور شد: در صورت تقاضای استانها برای آموزش بیشتر سامانه تخصیص؛ این آمادگی وجود دارد تا آموزش های تکمیلی به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس به کاربران استانداریها ارایه شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 17 اردیبهشت 1399
  • |
  • دیدگاه
  • |
  1. دهیاری قزلجه سادات گفت:

    چرا شناسه ملیبرخی از دهیاریهای بخش مهربان با گذشت جداقل ۴سال پس از ناسیس صادر نمیشود.

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011