معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای بریس

3 مرداد 1399
روستای بریس

 روستای بریس از توابع بخش ویلکیج ، شهرستان نمین از استان اردبیل می باشد که در پشت کوههای طالش و در دامنه کوههای باغرو ونیز در دامنه جنگل سرسبز فندقلو نمین در جوار روستاهای نیارق – سقزچی – سوها – گرمه چشمه قرار دارد اکثر مردان روستای بریس خارج از روستا بیشتر به کارهای پیمانکاری ساختمان مشغول هستند .

روستای بریس طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۴۰۱ نفر  جمعیت دارد . اهل روستا مردمانی آرام  ومهمان نواز و تحصیلکرده می باشند. روستای بریس یک دهیار و ۵ عضو شورا دارد و دارای پایگاه مقاومت بسیج به فرماندهی جناب آقای پرویز جعفری که دارای تحصیلات فوق لیسانس حقوق و از چهره های تاثیر گذار این روستا می باشد و از امکانات اولیه این روستا میتوان به خانه بهداشت – ۲ باب ساختمان مسجد ، یک مسجد جامع و یک مسجد صاحب الزمان تازه ساخت و زیبا – مدرسه راهنمائی وابتدائی به نام  مدرسه شهید زنده دل  و مخابرات اشاره کرد.

از آثار تاریخی این روستا می‌توان به تپه بریس و گورستان روستا اشاره کرد. این روستا دارای طبیعت های بکری می باشد که در دامنه جنگل وجود دارند همچنین از روستاهای مهم و استراتژیکِ دوران قدیم بوده و در زمان های دور، از هجوم قبایل در امان بوده است و به دلیل تپه باستانی ، این روستا در میان روستای اطراف از اهمیت زیادی برخوردار است.

خان های زیادی در این روستا ساکن بوده اند که به کل منطقه احاطه داشتند که هنوز هم که هنوزه کل دارائی از آنها بجا مانده است ، شمال این روستا به کوههای طالش و باقرو می رسد که در قدیم امرار معاش این روستا از جنگل نیز تامین می شده و نیز دارای چشمه های طبیعی آب بوده که اکثراً در بخشهای کشاورزی استفاده می شوند ، کشاورزان به طور عمده به کشت سیب زمبنب می پردازند . نامهای این چشمه ها از نامهای جذاب و قدیمی از جمله : ممد جعفر بلاغی ، ساری گوزه ، شرقان ، وغیره…..بوده است.

جناب آقای  پرویز جعفری بریس از سال ۸۵ دهیار روستا می باشند و از زمان شروع به خدمت پروژه های عمرانی زیادی در کارنامه خود دارند . مدرک تحصیلی آقای جعفری ارشد حقوق جزا و  دانشجو مقطع دکترا  رشته حقوق بین اللمل عمومی میباشند .

 

🟢🟢🟢جهت مشاهده تصاویر بر روی آنها کلیک کنید :

 

نام دهیار :  پرویز جعفری بریس

روستا : بریس

استان :  اردبیل

شهرستان : نمین

بخشداری : ویلکیج

دهستان : ویلکیج مرکزی

درجه دهیاری : ۳

 



  • 3 مرداد 1399
  • |
  • دیدگاه
  • |
  1. فرید غفرانی بریس گفت:

    با سلام
    غفرانی هستم دهیار بریس، چند اشتباه تو اطلاعات سایتتون هست که مایلم توضیح بدم، ۱. روستای بریس سه عضو شورا داره
    ۲. فرمانده پایگاه بریس قبلا خود بنده بودم و الان آقای مسعود صادقی هستن
    ۳. بریس چهار مدرسه پسرانه و دخترانه تا سطح متوسطه دوره اول، ساختمان مجهز غسالخانه، پارک ،دهیاری ،خانه بهداشت، خانه هلال اهمر ، دو مسجد، یک حسینیه و یک تکیه داره
    ۴. مکان های تاریخی بریس شامل تپه باستانی میشه که جدیدا طی بررسی و کاوشگری انجام یافته قدمتش به ۵۰۰۰ سال پیش برمی گرده، حمام تاریخی بریس، گورستان تاریخی با سنگ نگاری های باستانی و اشکال سنگی در کوه های اطرافش
    ۵. دهیار بریس خود بنده هستم همچنین مسئول خانه هلال و مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد با تحصیلات فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و لیسانس حقوق
    ۶. شغل غالب جمعیت روستا کارگری ساختمان بوده و بعد از آن کشاورزی و دامداری می باشد.

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011