معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اهمیت ظرفیت ۱۲۶ هزار نفری جامعه شورایی در کشور

20 شهریور 1399

رئیس شورای عالی استان ها گفت: ظرفیت عظیم جامعه ۱۲۵ هزار ۹۹۲ نفری شورایی در شهر و روستا، می تواند در امورات مختلف تاثیر گذار باشد.

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در سی و پنجمین اجلاس عمومی این شورا که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسیلت ایام سوگواری اباعبداله الحسین علیه السلام با بیان اینکه شوراها به عنوان مجلس دوم کشور در مناسبات کشور تاثیر گذار است اظهارداشت: با اعتمادی که شما داشته اید سعی کردیم با تعاملات و تفاهمات گسترده با دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و حاکمیتی در کشور بتوانیم در تصمیم گیری ها و اداره امور کشور تاثیر گذار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت شوراهای اسلامی در کشور به طور واقع مغفول مانده است گفت: ظرفیت عظیم جامعه ۱۲۵ هزار ۹۹۲ نفری عضو شورای شهر و روستا شبکه بزرگی است که می تواند در امورات مختلف تاثیر گذار باشد.

احمدی افزود: دهیاران و شهرداران توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شوند . تصور کنید حال تصور کنید اگر یک شهرداری و دهیاری در کشور فعالیت نکند چه اتفاقی در شهر و روستا رخ می دهد.

رئیس شورای عالی استان ها حضور موثر دهیاران و شهرداران در شهر و روستا را موضوعی دانست که در رسانه های کشور به آن پرداخته نشده است و برای مردم جامعه این تاثیرگذاری ملموس نبوده است.

احمدی تاکید کرد: امروزه این اطلاع رسانی در شورای عالی استان ها به سمع و نظر مردم می رسد . و اهمیت و نقش شوراها و دهیاران در سطح کشور تبیین می شود.

رئیس شورای عالی استانها گفت: اگر امروز شهرداری ها و دهیاری ها نبودند چه اتفاقی در شهر می افتاد.

وی بار دیگر به اهمیت جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: در واقع ۵۰ درصد امور شهر و روستا توسط شهردار و دهیار اداره می شود.

احمدی گفت: عصاره آن ۱۲۶ هزار نفر همین اعضای ۷۵ نفره شورای عالی استانها هستند و شما این سکانداری را به خادم خودتان سپرده اید. امروز مردم نگاه امیدوارانه ای به شوراها دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که با نمایندگان محترم مجلس داشتیم به ما اعلام آمادگی صد درصدی دادند برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تعامل کامل با شوراها و به خصوص شورای عالی استانها داشته باشند.

احمدی گفت: این نوید را به اعضای شورای عالی استان ها می دهم که به زودی تحول گسترده ای در قانونگذاری مجلس در خصوص طرح هایی که از سوی شورای عالی استان ها رخ خواهد.

رئیس شورای عالی استانها افزود: یکی از ایراداتی که تاکنون به شورای عالی استان ها گرفته می شد این بود که می گفتند چه طرح هایی از شورای عالی استان ها در مجلس تصویب شده است.

وی ادامه داد: اکنون طرح های شورای عالی استان ها به مجلس می رود و وصول می شود و می توانیم از آن دفاع کنیم.

علیرضا احمدی ادامه داد: درحال حاضر تفاهم نامه های خوبی با سایر دستگاه ها منعقد شده است یا در حال انعقاد است.

رئیس شورای عالی استانها گفت: عدم آگاهی از قانون شوراها سبب می شد بسیاری از دستگاه ها این نگاه را داشته باشند که بسیاری از مسائل به شورای عالی استان ها مربوط نیست.

وی افزود: بنابراین جلساتی با دستگاه ها برگزار کردیم و اکنون این آگاهی به وظایف و اختیارات شورای عالی استان ها وجود دارد و سبب می شود بتوانیم از ظرفیت این دستگاه ها برای پیش برد اهداف استفاده کنیم.


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا و شورا ها لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

شماره تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 20 شهریور 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011