معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برق رسانی به ۱۵۰ روستا، در نیمه نخست امسال

14 مهر 1399

آیین افتتاح برق رسانی به ۱۵۰ روستای فاقد برق کشور، فردا با حضور رییس جمهور و در قالب بیست و سومین هفته پویش هر هفته الف-ب ایران از طریق ویدیو کنفرانس در هرمزگان برگزار می شود.

فردا (دوشنبه ۱۴ مهر) طی مراسمی با حضور سید حسن روحانی، ۱۵۰ روستای فاقد برق کشور که در نیمه نخست امسال برقدار شد ، از طریق ویدیو کنفرانس و همزمان با سایر پروژه های بیست و سومین هفته پویش هر هفته الف-ب ایران در استان هرمزگان افتتاح می شود.

برپایه این گزارش در ۶ ماه نخست امسال به ازای هر روز کاری یک روستا برقدار شد و با احتساب ۲۹۲۹ روستای برقدار شده در دولت تدبیر و امید ،شمار روستاهای برقدار شده در این دولت ،به طور متوسط به ۸ روستا در هر هفته رسید که ۶۰ درصد این روستاها از طریق انرژیهای تجدید پذیر برقدار شده است.

همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جهت بهسازی ، مقاوم سازی و رفع فرسودگی شبکه های برق روستایی هزینه شده است.

این گزارش می افزاید: ۳۱ درصد شبکه توزیع برق کشور به طول ۲۵۰ هزار کیلومتر برای تامین برق ۲۱.۵ میلیون خانوار روستایی ایجاد شده که معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور است و طول شبکه های ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ برابر بیشتر از قبل انقلاب است.

گفتنی است ۵۷ هزار و ۵۷۰ روستا تاکنون در کشور برقدار شده و به طور میانگین پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز حدود ۴ روستا برق رسانی شد و تعداد روستاهای برقدار از طریق سیستمهای فتوولتائیک به ۳۳۵ روستا رسیده است.

منبع:توانیر

  • 14 مهر 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011