معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آبرسانی ۱۷۰ روستای لرستان در سال‌جاری

31 مرداد 1396
آبررسانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) لرستان از آبرسانی ۱۷۰روستای استان در سالجاری خبر داد.

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه روستاهای آبرسانی شده دولت یازدهم ۶۶۲ روستا بوده که در مقایسه با دولت دهم که ۴۰۶ مورد بوده ۶۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: جمعیت روستاهای آبرسانی شده در دولت یازدهم ۲۶۳ هزار و ۱۵۳ نفربوده و این میزان در دولت دهم ۱٨۷هزار و ۷۶۳ نفر بوده که ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: رشد اعتبارات مصوب در دولت دولت یازدهم ۲ میلیاردو ۳۵۲ میلیون و ۸۵۱ هزارریال بوده و این درحالیست که در دولت دهم این میزان اعتبار بسیار کمتر بود و این موضوع ۲۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کاکاوند، تعداد روستاهای آبرسانی شده به صورت سیار با تانکر دولت یازدهم را ۱۴ روستا و در دولت دهم ۱۸۰ روستا اعلام کرد و گفت: با مقایسه این دو شاهد کاهش ۹۳ درصدی خواهیم بود.

وی، افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی دولت یازدهم ۵.۹۵ درصد و در دولت دهم ۳.۵ درصد عنوان کرد و افزود: لوله‌گذاری(خط انتقال و شبکه) در دولت یازدهم ۱۲۰۰ کیلومتر بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان، میزان چاه‌های حفر شده(حلقه) در دولت یازدهم را ۱۶۶ حلقه عنوان کرد و ادامه داد: برنامه امسال این است که ۱۵ مجتمع آبرسانی ایجاد و جمعاً به تعداد ۱۷۰ روستا با جمعیت ۴۲ هزار و ۷۱ نفر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان را آبرسانی و شاهد جشن پایان آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار به عنوان اولین استان در کشور را باشیم.

کاکاوند گفت: جشن پایان آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

وی، عدم پرداخت ۱۱ ماه حقوق آبداران و رانندگان تانکر به دلیل نبود نقدینگی، مطالبات تلنبار شده پیمانکاران و مراجعات روزانه آنها را از جمله مشکلات این شرکت دانست و گفت: لازم به توضیح است که تخصیص اعتبارات استانی شرکت در سال ۹۴ (۱۸ درصد) و در سال ۹۵ تنها(۱۵ درصد) بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

  • 31 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011