معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

رفع ۱۴ نقطه حادثه خیز گیلان تا پایان سال/ آسفالت راه ۱۵۴ روستا

24 آذر 1399

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به رفع ۱۱ نقطه حادثه خیز استان در سال ۹۷، عنوان کرد: در سال جاری با توجه به اعتبارات و اولویت ها ۱۴ نقطه پرحادثه دیگر را در دستور کار داریم که تاکنون شش نقطه رفع شده و سه نقطه در حال انجام است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان از ۱۳ هزار و ۳۰۸ کیلومتر انواع راه اعم از آزادراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی برخوردار است، اظهار کرد: از سال ۹۷ شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح راه های استان در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.

وی از شناسایی ۹۸ نقطه پرحادثه در استان گیلان خبر داد و افزود: به دنبال شناسایی این نقاط، اقدامات لازم برای مناسب سازی با استفاده از روشنایی، نصب تابلو، علائم اخطاری، اطلاعاتی و انتظامی و آرام سازی صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به رفع ۱۱ نقطه حادثه خیز استان در سال ۹۷، عنوان کرد: در سال جاری با توجه به اعتبارات و اولویت ها ۱۴ نقطه پرحادثه دیگر را در دستور کار داریم که تاکنون شش نقطه رفع شده و سه نقطه در حال انجام است. همچنین تا پایان سال مطالعات پنج نقطه دیگر تمام شده و در دستور کار قرار می گیرد.

مرادی، با بیان اینکه استان گیلان ۲۹۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، گفت: ۳۰۴۵ کیلومتر از راه های روستایی گیلان فاقد آسفالت است لذا امسال دو مرحله از طرح ملی ابرار(اقدام برای راه های اولویتدار روستایی) را اجرا کردیم که در مرحله اول ۱۷۸ کیلومتر و در مرحله دوم ۱۶۱ کیلومتر در دستور کار است.

وی از تعریض، بهسازی و روکش راه های روستایی ۱۵۴ روستا در قالب طرح ابرار طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۲ کیلومتر از راه های روستایی استان را روکش و آسفالت کردیم و ۴۴.۵ کیلومتر دیگر در شرف عقد قرارداد است که تا پایان سال عمرانی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به وقوع سیل در سال ۹۷ و تخریب چند دستگاه پل، تصریح کرد: احداث این پل ها از طریق پیمانکاران در مرحله اجراست و تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی مقاوم سازی پل ها از طریق سنگ های وزنی، پاکسازی و رسوب زدایی پل ها، احیای زهکشی های طولی، احداث دیوارهای ضامن در حوزه راه های ارتباطی و… را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دانست و ادامه داد: کیفیت رویه راه ها یکی از عوامل مهم در ایمنی راه هاست و کاربران جاده انتظار دارند رویه راه ها از کیفیت بالا برخوردار باشد.

مرادی، با بیان اینکه ۲۵ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و بیش از ۲۵ کیلومتر روکش راه های استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: مطالعات لازم برای اجرای روش های حفاظتی میکروسرفیسینگ در استان انجام شده و روکش خیلی سریع تر و کم هزینه تر انجام می شود.

این مقام مسئول، از فعال بودن ۲۵ راهدارخانه ثابت و شش راهدارخانه سیار در سطح محورهای کوهستانی استان خبر داد و اضافه کرد: ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین با ۵۴۵ نفر نیروی راهدار در طرح زمستانه استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه در آذرماه امسال ۳۹۵۰ کیلومتر/باند برفروبی با استفاده از ۱۳۰ نفر نیروی راهدار و ۴۰۰ تن شن و نمک انجام شده است، گفت: عملیت های برفروبی در محورهای سیاهکل – دیلمان، اسالم به خلخال، رودسر، ماسال و رودبار انجام شده که بیش از ۷۰ سانت برف داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از استقرار ۶۰ اکیپ در طرح زمستانه استان خبر داد و یادآور شد: راهداران آمادگی دارند اقدامات به موقع را برای باز نگه داشتن راه ها انجام دهند تا مردم دچار مشکل نشوند.

مردای، با بیان اینکه از سال ۸۶ نوسازی ناوگان بار و مسافر در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا ۱۲۰۰ دستگاه انواع کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان نوسازی شده است. همچنین نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه انواع وسائل نقلیه در سطح کشور در دستور کار است و واردات کامیون های دارای سه سال کارکرد پیگیری می شود.

وی عمر متوسط ناوگان حمل و نقل استان و کشور را به ترتیب ۲۲.۷ و ۱۹.۱۴ سال دانست و عنوان کرد: استان گیلان دارای سه پایانه بار در رشت، انزلی و آستاراست و یک پایانه بار توسط بخش خصوصی در لوشان ساخته خواهد شد. همچنین ۱۰ پایانه مسافر در گیلان داریم که شش پایانه توسط شهرداری ها و چهار پایانه توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

  • 24 آذر 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011