معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

کمک صندوق توسعه ملی به روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد

10 دی 1399

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرح‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.کمک صندوق توسعه ملی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و یویراحمد، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به همراه هیأتی بلندپایه به این استان سفر کرده است گفت: با توجه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر سهمیه عادی کهگیلویه و بویراحمد در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات جدید از صندوق توسعه ملی برای این طرح ها اختصاص یافت.

عیسی منصوری افزود: همچنین ۲۰میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت مالی از کسب و کارهای خانگی نیز به این استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان در قالب تسهیلات ترکیبی از کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی نیز در دستور کار قرار می گیرد.

آقای منصوری بیان کرد: محدودیت سهمیه برای طرح مشوق بیمه ای، یارانه حقوق و دستمزد و کارورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد حذف می شود.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر فعالیت های منسجمی در حوزه توسعه اشتغال در این استان صورت گرفته است بیان کرد: در این استان بر اساس داده های مرکز آمار ۲۳هزار نفر جویای کار وجود دارد ‌که این آمار مربوط به تابستان۹۹ است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:بر اساس طرح های وزارت کار همچون اشتغال روستایی تاکنون برای ۱۳هزار نفر در استان شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی منسجم و مطلوب برای مابقی بیکاران نیز اشتغال پایدار ایجاد شود.

منصوری با بیان اینکه برخی طرحهای اشتغال زا در استان برای تکمیل مشکل دارند گفت: مجوزی از صندوق توسعه ملی گرفته شده که براساس آن اجازه ارایه ۴۰درصد تسهیلات به عنوان متمم به طرح های نیمه تمام داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۹۰درصد تسهیلات اختصاص داده شده در حوزه روستایی و عشایری این استان جذب شده است.
آقای کلانتری افزود: حدود ۴میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی نیز جذب شده است.

حسین کلانتری بیان کرد: با توجه به سفر هیات اعزامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشست هایی برای بازدهی بهتر سفر انجام شد.وی اضافه کرد: ۴طرح مهم آبی، ۲طرح در زمینه راه و چندین طرح اشتغالزا نیز در دستور کار این هیات قرار گرفت.استاندار گفت: برای نمونه مجوز ماده ۵۶ برای سد تنگ سرخ و سد آبریز کهگیلویه گرفته شده است.
وی بیان کرد: اعزام این هیات بلند پایه نشان از توجه ویژه دولت به این استان است.کلانتری افزود: ظرفیتهای استان توسط این تیم در نشست ها و بازدیدهای مختلف و بازدید از شهرستانهای استان جمع بندی و بررسی شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

  • 10 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011