معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

لزوم بازنگری در ضوابط طرح هادی روستا‌یی

11 دی 1399

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از لزوم بازنگری در ضوابط طرح هادی روستایی خبر داد.

سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه طرح هادی روستایی باید تجدید حیات روستا را در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در بر بگیرد، گفت: طرح هادی به منظور تجدید حیات روستا نیازمند بازنگری است.او همچنین ادامه داد: اگر همه ظرفیت‌های ایجاد واحد‌های مسکونی را در قالب ایجاد شهرک، گردشگری و همچنین فعالیت دامپروری برای الحاق به روستا‌ها به کار گرفته شود، فشار تغییر کاربری اراضی کشاورزی بر واحد‌های مسکونی کاهش می‌یابد.

سجادی پور با توجه به اینکه استان یزد از لحاظ زمین محدودیتی ندارد، افزود: روستا‌ها باید در حوزه گردشگری به طوری که آسیب نبینند، تقویت کرد.

او رویکرد سازمان جهاد کشاورزی را به سمت بهره‌وری آب، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، کمک به لوله گذاری و شبکه آبرسانی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه دولت سالیانه تقریباً ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض پرداخت می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته در حوزه قنوات حدود چهارده میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل اعتبار خسارت سیل و همچنین در حوزه راه‌های روستایی و کانال‌ها حدود ۵ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

سجادی پور مجوز دادن به گلخانه‌های کوچک مقیاس در استان با متراژ کمتر از ۵۰۰ متر بدون استعلام، پرداخت تسهیلات به دام‌های سبک پر تولید و گیاهان دارویی را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی استان برشمرد.

  • 11 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011