معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اشتغالزایی نوآورانه در روستا‌ها منجر به کاهش مهاجرت می‌شود

15 دی 1399

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: افزایش کارآفرینی و اشتغالزایی نوآورانه در روستا‌ها منجر به کاهش مهاجرت و بازگشت روستاییان از شهر‌ها به روستا‌ها می‌شود.

او افزود: در این راستا باید حمایت فکری و مالی در کنار اشتغالزایی در روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد.

عباسی اضافه کرد: مدیران استان درخواست دارند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناور کردن سهم تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار دهد.

او ادامه داد: رفع محدودیت‌های تسهیلاتی برای تجهیز دفاتر آی. سی. تی (ICT) روستایی از مهم‌ترین نیاز‌های توسعه روستایی به شمار می‌رود.

عباسی گفت: مسئولان جهادکشاورزی استان وضعیت سازگاری و توجیه اقتصادی پرورش پسته در استان را بررسی و نتیجه را به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه اعلام کنند.

او افزود: انجام تمامی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی به دریافت مجوز‌های قانونی و نظریه‌های کارشناسی نیاز دارد.

عباسی اضافه کرد: اجرای سیاست کارآفرینی و اشتغالزایی در روستا‌های کشور فرصت مطلوبی برای تسریع در روند توسعه همه‌جانبه است.

او ادامه داد: به تازگی در نشست مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای این استان در سه محور سرمایه گذاری، پروژه‌های نیازمند تسهیلات و طرح‌های ایجادی از سوی این وزارتخانه و سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه تبادل نظر شد.

عباسی گفت: در این نشست با کلیات این طرح‌ها موافقت و قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های مرتبط با حوزه‌های خود اقدام کنند.

او افزود: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برخوردار است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

  • 15 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011