معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستاهای بدون بیکار سمنان افزایش می‌یابند

16 دی 1399

روستاهای بدون بیکار سمنان افزایش می‌یابند/ ۷۰درصد روستاهای استان صاحب سند توسعه شدند

استاندار سمنان گفت: روستاهای بدون بیکار استان با شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و حمایت از طرح‌های اشتغال آفرین تا پایان دولت دوازدهم از سه به ۱۵ روستا افزایش می‌یابد.

علیرضا آشناگر در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان که با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سمنان برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی توجه به اشتغال و رفع مشکلات زیرساختی است که با هدف گذاری های انجام شده برای توسعه این مناطق تلاش‌های خوبی در استان سمنان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: سمنان ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه دارد و بیشتر معادن غنی استان در اطراف روستاها است که باید از این منابع و ظرفیت برای جلوگیری از مهاجرت نهایت بهره را برد.
استاندار سمنان تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و توسعه‌ای ،علاوه بر اشتغال‌زایی برای مردم استان، بسیاری از هموطنان جویای کار از سایر استان های کشور به استان سمنان مهاجرت می کنند.
آشناگر ادامه داد: ظرفیت گردشگری برای توسعه اقتصادی استان سمنان بسیار مهم است که باید در قالب های مختلف برای توسعه آن همانند سال های گذشته در تلاش باشیم.
استاندار سمنان اضافه کرد: باوجود اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کند اما سمنان در تولید محصولات کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن در کشور دارد و باغات شاهرود و پسته دامغان ظرفیتی ممتاز برای ثروت آفرینی به شمار می رود.
آشناگر اضافه کرد: از حیث پرورش دام سبک و سنگین هم استان سمنان با توجه به مراتع شمالی آن ظرفیت بالایی دارد و جمعیت روستایی استان در بخش های مختلف مولد و فعال هستند.
وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی، نرخ خدمات رسانی به روستاهای استان سمنان بالا است اما تلاش های خوبی برای رفع محرومیت زدایی در حال انجام است‌.
آشناگر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستاهای استان سمنان شده است، گفت: میامی جزو ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور است که سند توسعه این شهرستان تدوین شد.

تدوین سند توسعه ۷۰ درصد روستاهای استان سمنان 

استاندار سمنان گفت: سند توسعه ۷۰ درصد از روستاهای استان سمنان با هدف محرومیت زدایی و آبادانی در مناطق کمتر برخوردار تدوین شده است.

آشناگر افزود: سمنان جزو استان‌های برتر در جذب تسهیلات است و اعتبارهای خوبی در بخش مشاغل خانگی و روستایی در سال‌های گذشته در استان جذب شد.
وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم سند توسعه تمامی روستاهای استان سمنان تدوین شود تا با جهت دهی مشخص برای رونق و آبادانی این مناطق گام برداشته شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های توسعه ای نگاه مرکز پیرامونی برچیده شود و بنیاد و شرکت‌های دولتی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به میدان بیایند.
آشناگر تصریح کرد: استان سمنان برای دریافت حقوق دولتی اصرار دارد و روستاهای اطراف واحدهای معدنی فعال استان باید از درآمدهای حاصل از اکتشاف و استخراج این معادن بهره‌مند شوند.
استاندار سمنان تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در استان سمنان با رهیافت‌های اصولی دنبال می شود و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مطرح شده در این جلسه همکاری های لازم را انجام دهد.
آشناگر گفت: هماهنگی خوبی بین مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان برای محرومیت زدایی وجود دارد و اختیارات لازم برای اجرای طرح های کاربردی تر به استانها اعطا شود.

منبع:ایسنا

  • 16 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011