معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پیش بینی مهاجرت معکوس به روستا‌ها از سال آینده

17 دی 1399

امسال نرخ مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها و بالعکس متعادل شده و پیش بینی می‌شود از سال آینده، شاهد افزایش مهاجرت معکوس به روستا‌ها باشیم.

آقای محمد امید در مراسم امضای تفاهم نامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به روستا‌ها و مناطق محروم افزود: در دهه‌های گذشته، شاهد مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها در کشور بودیم که از سال ۹۵ این مهاجرت کاهش یافت و امسال این روند متوقف شده و به تعادل رسیده است و پیش بینی می‌شود سال آینده رشد مثبت مهاجرت به روستا‌ها را داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در روستا‌ها گفت: نرخ بیکاری در روستا‌ها سال گذشته یک و چهار دهم درصد کاهش داشته است.

امید افزود: تا سال ۹۵ سهم اشتغال روستاییان از کل اشتغال کشور حداکثر حدود ۵ درصد بوده که امسال به حدود ۲۹ درصد رسیده و رشد حدود ۲۴ درصدی را در این چند سال شاهد بوده ایم.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به میزان یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی، معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان از سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون ۱۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گقت: همچنین پوشش شبکه ملی اطلاعات روستایی از ۱۵ درصد در سال‌های گذشته هم اکنون به ۹۲ درصد رسیده است ضمن اینکه طرح‌های مقاوم سازی در ۵۰ درصد روستا‌ها و گاز رسانی به ۸۶ درصد روستاها، انجام شده است.

  • 17 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011