معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اما و اگرهایی برای سیراب نشدن روستای زالوآب

27 دی 1399

روستای زالواب به ۱۰۰۰ متر لوله نیاز دارد تا از بی‌آبی نجات یابد این درحالی است که مسوولین مربوطه نبود اعتبار و در اولویت نبودن این روستا را به دلیل پایین بودن تعداد خانوار، عدم آبرسانی به این روستا بیان می‌کنند.

فاطمه فتاحی: چندی پیش گزارشی در جهت پیگیری آب روستای زالواب که از توابع بخش زرین‌آباد شهرستان دهلران است، منتشر شد؛ این روستا از چند سال قبل با مشکل کمبود و قطعی آب مواجه شده و نزدیک به ۱۰ سال است که آب این روستا کاملا قطع شده و آب‌ رسانی به این روستا با تانکر هر چند روز یکبار صورت می‌پذیرد.

علی‌رغم پیگیری‌های خبرگزاری فارس مشکل بی‌آبی روستا زالواب، همچنان حل نشده است و اینبار خبرنگاران فارس برای پیگیری مجدد این مشکل به سراغ مسوولین بالا رتبه شهرستان دهلران رفتند.

هنوز هیچ اقدامی برای آبرسانی به روستا انجام نشده است

عبدالله قاسمی از اهالی روستا زالواب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: هنوز هیچ اقدامی برای آبرسانی روستا انجام نشده و مسوولین آب و فاضلاب شهرستان بیان کردند که آبفای استان بایستی لوله برای آبرسانی به روستا را تامین کند تا بتوانیم مشکل را برطرف سازیم.

وی افزود: الان در منطقه ما بیل مکانیکی وجود دارد و فرصتی خوبی برای انجام شبکه آبرسانی به روستا است.

قاسمی گفت:  شبکه آب رسانی روستا به دلیل سهل انگاری پیمان کار خراب شد و نزدیک به ۱۰ سال است که آب روستا قطع شده و با توجه به ادامه‌ی شیوع کرونا و نیاز به آب سالم و بهداشتی، مخاطرات بسیاری را برای ساکنان این روستا به وجود آورده است.

در صورت تامین لوله، مشکل رفع خواهد شد

اسماعیلی مدیر آبفای شهرستان دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بعد از پیگیری خبرگزاری فارس در راستای حل مشکل آبرسانی این روستا، پیگیری‌های لازم را جهت رفع مشکل این روستا انجام دادیم.

وی افزود: اگر لوله مورد نیاز از معاونت بهره برداری آبفا باید تامین شود، قطعا آبرسانی روستا انجام خواهد شد.

اولویت با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است

رضایی معاون بهره برداری آبفای استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تعهد آب و فاضلاب به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است؛ در شرایطی که با کمبود اعتبار مواجه هستیم اولویت با روستای با سکنه بیشتر است؛ در این روستا فقط به ۱۰۰۰ متر لوله احتیاج است اما اجرا آن نزدیک به ۴۰۰ میلیون اعتبار نیاز دارد و این روستا دارای خانوار کمی است.

وی افزود: اهالی روستا تحت پوشش آبفای شهرستان نیستند و انشعابی خریداری نکرده‌اند، با این وجود اگر فرماندار تامین اعتبار کنند و دستور به اجرای آبرسانی روستا دهند حتما اجرا خواهد شد.

آبرسانی روستا در اولویت نخواهد بود

عسکری فرماندار دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این روستا از روستای کم سکنه است، کمتر از چهار خانوار جمعیت دارد و از آنجا که جز روستاهای کد دار ما محسوب نمی‌شود و آبرسانی این روستا در اولویت نخواهد بود.

وی افزود: با این وجود به مسوولین آبفا گفته شده است قضیه را پیگیری کنند و در صورتی که مقدور باشد، کار آبرسانی روستا انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری فارس- ایلام

  • 27 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011