معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برقراری پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ۲۴۴۴ روستای استان اردبیل

7 بهمن 1399

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از برقراری پوشش تلفن همراه در ۱۳۲۷ روستا و دسترسی به اینترنت پرسرعت در ۱۱۱۷ روستای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور طباطبائی دادستان اردبیل برگزار شد، گفت: در حال حاضر در ۱۳۲۷ روستای استان، پوشش تلفن همراه و در ۱۱۱۷ روستای استان، دسترسی به اینترنت پرسرعت را شاهد هستیم.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه های تابعه و بیان مسائل و مشکلات موجود تصریح کرد: ارتباط بین‌الملل و بین استانی از طریق ۱۲ مرکز و پایانه فیبرنوری و ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری برقرار است و هیچ محدودیتی در واگذاری پهنای باند به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نداریم و در حال حاضر ظرفیت پهنای باند استان، ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است.

رزمی افزود: فعالیت پست بانک این استان با هفت شعبه و ۹۱ باجه روستایی در سطح استان موجب شد تا طی سال جاری ۱۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار توسط پست بانک استان پرداخت شود.

وی با اشاره به ساختار و وظایف اداره کل و شرکت ها و دستگاه های تابعه، گفت: هفت سایت ارتباطی مجهز به تکنولوزی نسل سوم و چهارم امسال در شهر اردبیل توسط اپراتور ایرانسل به بهره‌برداری رسید که همه سایت ها به شبکه فیبرنوری نیز متصل هستند.

مدیرکل ICT استان در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفیت شبکه و خدمات اینترنتی، ۱۱۰ کافو نوری توسط مخابرات منطقه اردبیل در سطح استان نصب شد و از ۱۶۰ سایت WLL روستایی، ۲۰ سایت توسط اپراتور همراه اول به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا یافت.

رزمی با اشاره به برقراری اینترنت پرسرعت روستایی در ۱۰۰۰ روستای استان توسط اپراتور «های وب»، ایجاد و احداث ۳۰ سایت نسل چهارم این اپراتور در سطح استان را موضوعی مهم دانست.

وی افزود: اداره کل پست استان اردبیل با عملکرد خیره کننده در مبادله مرسوله های پستی، موفق به توزیع و مبادله ۹۰۰۰ مرسوله در روز شده و کسب رتبه هفتم کشوری در ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال ۹۹ از میان ۳۸ منطقه پستی کشور را شاهد هستیم.

طباطبایی دادستان اردبیل ضمن تشکر از زحمات مجموعه ICT استان، گفت: برقراری ارتباطات پایدار و توسعه زیرساخت های ارتباطی جهت ارایه خدمات الکترونیکی به هم استانی‌ها به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار مهم و اساسی است و اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در خصوص سرقت بیهوده کابل های فیبرنوری و عدم آسیب رسانی تشعشعات دکل ها ضروری است.

  • 7 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011