معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تکمیل برق رسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار/افزایش ۱۱ برابری مشترکان صنعت برق

14 بهمن 1399

سخنگوی صنعت برق گفت: طرح برق رسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به طور کامل اجرا شد و در حال حاضر به دنبال صنعت برق به دنبال اتصال روستا‌ها و سکونتگاه‌های زیر ۱۰ خانوار به شبکه برق است.
مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افزایش تعداد مشترکان برق پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در پایان سال ۵۷ تنها ۳ میلیون و ۳۹۹ هزار مشترک برقی در کشور وجود داشت، این تعداد در سال ۹۹ با افزایش ۱۱ برابری به ۳۷ میلیون و ۵۱۲ هزار مشترک افزایش یافته است، این آمار حکایت از افزایش تعداد مشترکان برق در بازه زمانی چهار ساله پس از انقلاب دارد.
سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: جمعیت کشور از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است، اما مشترکان صنعت برق کشور ۱۱ برابر شده اند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد مشترکان برق در تهران از تمام مشترکان برق کشور در سال ۵۷ بیشتر است.
رجبی مشهدی بیان کرد: در سال ۹۲ تعداد مشترکان برق ۳۰ میلیون و ۲۸۷ هزار بود که در پایان دی ماه سال ۹۹ به ۳۷ میلیون و ۵۱۲ هزار مشترک رسید.
سخنگوی صنعت برق بیان کرد: پیش از سال ۵۷ تنها ۴۳۶۷ روستا به شبکه برق دسترسی داشتند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش ۱۳ برابری تعداد روستا‌های برقدار به ۵۷۶۴۴ رسید.
وی افزود: تعداد روستا‌های برقدار تا سال ۹۲ به ۵۴۶۴۱ رسیده بود، اما این رقم در سال آمار در پایان دی ماه امسال به ۵۷۶۴۴ روستا افزایش یافت.
رجبی مشهدی بیان کرد: طرح برق رسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به طور کامل اجرا شد و در حال حاضر به دنبال صنعت برق به دنبال اتصال روستا‌ها و سکونتگاه‌های زیر ۱۰ خانوار به شبکه برق است.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۳۴۱ روستا توسط سیستم خورشیدی برقدار شده اند، بیان کرد: در حال حاضر ۹۹.۷ درصد روستا‌های کشور به شبکه توزیع برق دسترسی دارند، این رقم ۲۰ درصد بیشتر نسبت به میانگین جهانی است.

  • 14 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011