معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازنگری طرح هادی نیاز ضروی بسطام بخش کجور

18 بهمن 1399

عضو شورای بسطام بخش کجور گفت:طرح هادی روستا تا ۱۴۰۲ به اتمام می رسد اما در حال حاضر دارای مشکلات زیادی بوده و بازنگری در آن از خواسته های اصلی اهالی روستای بسطام است.

ابوذر درویش بسطامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت نامناسب جاده روستای بسطام و نیرس یکی از مهم ترین مشکلات این روستا است، اظهار کرد: مدت چند سال است که از روکش آسفالت ورودی این روستا و نیرس که راه عبوری مشترکی دارند و نیز داخل روستا، چند سال می گذرد و در حال حاضر وضعیت نامناسبی  دارد.
وی نداشتن برق در منطقه اَجو را برای کشاورزی و دامداری را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: در خارج از روستا در منطقه اَجو که چند هکتار زمین مناسب مربوط به اهالی وجود دارد بسیاری از دامداران و کشاورزان تمایل به ایجاد دامداری و کشاورزی دارند تا هم اشتغالزایی شده و هم اینکه جلوی تغییر کاربری و فروش زمین گرفته شود اما متاسفانه اداره برق همکاری نمی کند، این منطقه برق ندارد و وقتی مراجعه می کنیم می گویند نیاز به تاییدیه محیط زیست است که این اداره نیز مخالفت شدیدی دارد.
عضو شورای اسلامی روستای بسطام افزود: مسئولان ما بارها اعلام می کنند که جلوی مهاجرت روستائیان به شهرهای باید گرفته شود و زمینه اشتغال پایدار در روستا ایجاد شود و اهالی نیز برای جلوگیری از فروش زمین و اشتغال تمایل به ایجاد دامداری که در افزایش تولید بسیار مهم است دارند اما وقتی با مخالفت مسئولان برای برقرسانی مواجه می شوند چاره ای جز فروش زمین های خود ندارند زیرا بدون برق هم نمی توان کاری کرد.
درویش بسطامی یادآور شد: دامداران و کشاورزان این منطقه برای تامین برق خود به ناچار از موتور برق استفاده می کنند که بسیار پر هزینه بوده و حتی یکی از اهالی اقدام به پرورش بز با نژادی منحصر به فرد کرده که قیمت بالایی دارد اما به دلیل نداشتن برق با مشکلات زیادی مواجه بوده و حتی چند دام خود را از دست داده است.
وی افزود: دامداران برای گرفتن مجوز دامداری هم وقتی برای این منطقه مراجعه می کنند، مدیریت جهاد با این استعلامات موافقت نمی کند و گرفتن مجوز از نظام مهندسی را مطرح می کند و  نظام مهندسی نیز اعلام می کند هر دامداری باید ۲۵۰ متر از دیگر دامداری ها فاصله داشته باشد که این امکان وجود ندارد زیرا همه زمین ها متصل به هم هستند.
درویش بسطامی با بیان اینکه در منطقه اَجو حدود ۱۱ دامداری فعالیت دارد، تصریح کرد:  محسنی نماینده مجلس چند ماه پیش از این روستا بازدیدی داشت و این مشکلات خصوصا مشکل برق مطرح شد اما تاکنون کاری صورت نگرفته است.
وی طرح هادی روستا را دارای مشکلاتی از جمله محدودیت حریم روستا اعلام کرد و گفت: جوانان محل تمایل به ساخت مسکن در داخل روستا دارند اما به دلیل محدود بودن بافت روستا، نمی توانند و مجوز ساخت داده نمی شود.
عضو شورای اسلامی بسطام خاطر نشان کرد: طرح هادی روستا تا ۱۴۰۲  به اتمام می رسد اما در حال حاضر دارای مشکلات زیادی بوده و بازنگری در آن از خواسته های اصلی اهالی روستای بسطام است.
درویش بسطامی ، نوسان در برق روستا را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: در زمانی که اندکی جمعیت روستا در پایان هفته و یا تعطیلات افزایش می یابد برق روستا دچار نوسانات زیادی می شود و خواستار تقویت ترانس برق هستیم.

  • 18 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011