معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

فقط سه روستا در خواف با تانکر و یا چشمه، آب مورد نیاز را تامین می‌کنند

19 بهمن 1399

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف گفت: شهرستان خواف دارای ۸۳ روستاست که از این تعداد فقط ۳ روستای دردوی، نهور و محمدآباد بخش سنگان آب ندارند، منظور از آب ندارند یعنی تحت پوشش امور آبفای شهرستان خواف نیستند و به وسیله تانکر و چشمه‌های موجود در روستا آب مورد نیاز خود را برداشت می‌کنند.

سید حسن رضائیان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان خواف دارای ۱۵۲ هزار نفر جمعیت که ۸۲۸۳۰ نفر در نقاط شهری و ۶۹۶۸۸ نفر نیز در نقاط روستایی در ۵ نقطه شهری و ۸۰ روستای تحت پوشش امور آبفاست و تعداد روستاهای غیر تحت پوشش نیز شامل دو روستای دردوی و محمد آباد و نهور در بخش سنگان می‌باشند که برنامه ریزی برای تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای مذکور در آینده نیز نزدیک در حال انجام است.

وی درباره پروژه‌های در دست اقدام شهرستان خواف نیز بیان کرد: مخزن ۳۰۰ متر مکعبی چاه زول و ۱۶ کیلومتر خط انتقال با خط پلی اتیلن ۹۰ و نیز سه ایستگاه پمپاژ که خط انتقال پیشرفت ۱۰۰ درصدی، مخزن پیشرفت ۴۰ درصدی و ایستگاه‌های پمپاژ و برق رسانی پروژه نیز در دست اجرا هستند.

رضائیان افزود: همچنین در روستای خلط آباد، ۶.۴ کیلومتر اصلاح خط انتقال با لوله ۱۱۰ چدنی و پلی اتیلن و با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال را داریم که این روستا ۷۴۹ جمعیت و ۲۰۱خانوار دارد.

وی اظهار کرد: احداث مخزن بتنی نیمه مدفون ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی و اصلاح ۲ کیلومتر خط انتقال با لوله‌های ۱۱۰ میلیمتری چدن و پلی اتیلن و اصلاح شبکه نیز به طول ۲ کیلومتر با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در روستای رزداب صورت می‌گیرد که این روستا نیز دارای جمعیت ۲۲۶۰ نفری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف گفت: در روستاهای باغ بخشی و مهاباد نیز اصلاح ۱۷ کیلومتر خط انتقال و نوسازی ۵۰۰ رسته انشعاب در روستای باغ بخشی انجام شده است و اصلاح ۵ کیلومتر شبکه و نوسازی ۸۰ رشته انشعاب نیز در روستای مهاباد بخش جلگه زوزن در برنامه اجرا است؛ جمعیت باغ بخشی ۱۴۲۲ نفر و روستای مهاباد نیز ۲۲۳ نفری هستند.

وی در ادامه مطرح کرد: خط انتقال آب رسانی از روستای ارگ با جمعیتی بالغ بر ۲۸۷۹ نفر به مجتمع ده خطیب در بخش جلگه زوزن با ۹ کیلومتر خط انتقال ۱۶۰ میلیمتری چدنی و پلی اتیلن اجرا می‌شود و همچنین ۹ باب حوضچه آجری شیرآلات با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال در حال احداث است که تا پایان سال بهره‌برداری خواهند شد.

رضائیان عنوان کرد: آب رسانی به مجتمع نقاب (کلاته‌ها) در بخش مرکزی شهرستان مرزی خواف شامل ۱۵ روستا و جمعیتی بالغ بر ۳۷۵۵ نفر و احداث ۱۲ باب حوضچه شیرآلات، یک ایستگاه پمپاژ و حفر یک حلقه چاه نیز در حال اجرا است.

وی به حفر یک حلقه چاه در شهر مرزی خواف و اجرای ۵ کیلومتر خط انتقال در این شهرستان برای رفع کمبود نیاز آبی شهروندان خبر داد که این طرح در حال اجرا است و افزود: جمعیت شهر خواف نیز ۴۴۵۰۰ نفر و هزینه طرح بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف بیان کرد: پروژه مخزن ۵۰۰ متر مکعبی بتنی ذخیره آب شرب برای روستاهای حسن‌آباد و علی‌آباد در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف که جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۵ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که این طرح با هزینه بالغ بر ۸ میلیارد ریال در حال احداث است.

منبع:ایسنا

  • 19 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011