معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افتتاح ۲۹ طرح صنعتی و گازرسانی به ۲۳ روستای گیلان با حضور استاندار

20 بهمن 1399

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پروژه گازرسانی به ۲۳ روستا و ۲۹ طرح صنعتی با هزینه ۱۴ میلیارد و ۳۰۳ میلیون تومان به صورت همزمان و از طریق ارتباط تصویری با برخی شهرستان ها، با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید.

ارسلان زارع همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در آیین گازرسانی به روستاهای گیلان، با بیان اینکه رفع محرومیت همواره از اهداف متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب بوده، اظهار کرد: در حالی چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که شاخص هدف‌گذاری شده برخورداری روستاهای گیلان از نعمت گاز، با اهتمام دست‌اندرکاران پر تلاش و همکاری مردم محقق شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گازرسانی به بیش از ۱۳۰۰ خانوار روستایی استان در این ایام مبارک محقق شده، گفت: در حال حاضر شاخص جمعیت بهره‌مند از گاز اعم از شهری و روستایی در استان به بیش از  ۹۸ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی در گیلان امروز شاخص جمعیت بهره‌مند روستایی از گاز طبیعی به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

استاندار گیلان ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، میزان شاخص بهره‌مندی  جمعیت شهری استان نیز به بیش از ۹۹ درصد افزایش یافته این درحالی‌ است که متوسط کشوری برخوردار از گاز، ۹۵ درصد است؛ البته اهتمام داریم روستاهایی که گازدار نیستند با برنامه‌ریزی موثر، هرچه زودتر از این نعمت برخوردار شوند.

زارع تسهیل در زندگی و افزایش شاخص رفاه اجتماعی را از مزیت‌های گازرسانی دانست و گفت: عدم استفاده از چوب درختان به ویژه توسط روستانشینان و عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی، تأثیر بسزایی در حفظ محیط زیست و صیانت ازمنابع طبیعی دارد که به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ای گیلان مورد نظر بوده و دولت‌های یازدهم و دوازدهم سهم مهمی از این هدف ارزشمند دارند.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه برنامه‌های دهه مبارک فجر امروز ۱۹ بهمن با حضور ارسلان زارع، استاندار گیلان به صورت همزمان پروژه گازرسانی به ۲۳ روستای استان در شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش با هزینه ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین در این برنامه پروژه گازرسانی به ۲۹ طرح صنعتی گیلان به صورت همزمان در شهرستان‌های صومعه سرا، رشت، فومن، آستانه اشرفیه، آستارا، رودبار، انزلی، لاهیجان و لنگرود با هزینه ۷۷۲ میلیون تومان افتتاح شد.

در دهه فجر امسال ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. این میزان اعتبار نسبت به ایام دهه فجر سال گذشته، ۹۶ درصد رشد دارد. از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر ۲۲۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

  • 20 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011