معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افتتاح پروژه گازرسانی به ۹ روستا و ۱۲ واحد صنعتی در شهرستان کامیاران

21 بهمن 1399

به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر گازرسانی به ۹ روستا شهرستان کامیاران و ۱۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسید.

احمد فعله گری  در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گاز در روستاهای شهرستان کامیاران اشاره کرد و گفت: ۹ روستایی که امروز از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند ۸ روستا که شامل روستاهای بلوجه، پرتاله، پشاباد، کانی هنگه، گلیان، میرگسار، چشمه کبود و کره پوان در پخش مرکزی و روستای هلتوشان در بخش موچش این شهرستان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها با اجرای (۳۷ هزارو ۹۰۰متر ) شبکه گذاری لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف به بهره برداری رسیده است. 

وی به سختی اجرای پروژه در این ۹ روستا اشاره کرد و افزود: برای اجرای پروژه گازرسانی به این ۹ روستا که برای لوله گذاری از مسیر سنگی، شیب دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان صورت گرفت ۱۲ کیلومتر مسیر سازی و حدود ۲۰ هزار متر مکعب خاک برداری انجام گرفته است.

فعله گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این ۹ روستا عنوان کرد: با افتتاح این پروژه ها تعداد ۴۷۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱هزار و ۸۲۰ نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و تعداد ۴۳۸ علمک در این روستاها نصب شده است.

وی به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این ۹ روستا با احتساب هزینه های پشتیبانی و تحصیل اراضی به ۱۰۰ میلیارد ریال می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه تعداد ۱۳۷روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر سال جاری ۱۲۰ روستا بود که با احتساب این ۹ روستا افتتاح شده هم اکنون در مجموع ۱۲۹ روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری تعداد ۱۲ واحد صنعتی نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسیده و برای اجرای این پروژه ۲هزار متر شبکه گذاری انجام گرفته و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

فعله گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره کرده و افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان ۱۰۰ درصد بوده و ضریب پوشش گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران قبل ار دهه مبارک فجر ۹۶ درصد بود که با افتتاح این ۹پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به ۹۸ ارتقاء یافته و این شهرستان در حوزه شهرستان های سبز قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با گازرسانی به این ۹ روستا سالانه در مصرف ۱ میلیون و ۱۷۶ هزار لیتر سوخت های فسیلی صرفه جویی می گردد و قابل ذکر است گازرسانی ۹ روستای مذکور در هقته دولت سال جاری کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز شده بود که با تلاش پیمانکار مجری و پیگیری به موقع کارفرما در کمتر از ۵ ماه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش به هزینه نصب هر عملک اشاره کرده و گفت : هزینه اختصاص یافته برای هر انشعاب مبلغ ۲۰۰میلیون ریال می باشد در حالیکه برای نصب هر عملک در این ۹روستا مبلغ ۱۵۰ میلیون هزینه گردیده است.

 لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای ۳۵ هزار مشترک در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی است.

با افزایش ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی به ۹۸ درصد، کامیاران همیشه سبز می ماند

 الماسی فرماندار شهرستان کامیاران در ادامه این مراسم گفت: یکی از اهداف اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید برای توسعه عدالت اجتماعی در مناطق محروم و بسط خدمات رفاهی است که باعث می گردد امکانات بطور برابر و مساوی در سطح کشور توزیع گردد که شرکت گاز استان کردستان در این راه قدم های بسیار مثبتی برداشته و بحمداله تا کنون خیلی خوب و مطلوب عمل کرده است.

  • 21 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011