معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برق‌رسانی به بیش از ۵۳ هزار روستا پس از پیروزی انقلاب اسلامی

23 بهمن 1399

در سال ۵۷ تنها چهار هزار و ۳۶۷ روستا از برق برخوردار بودند که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با برق‌رسانی به حدود ۵۳ هزار و ۲۲۰ روستای جدید، شمار آنها به ۵۷ هزار و ۶۴۴ در پایان دی امسال افزایش یافت.
براساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت نیرو، از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال برق‌رسانی به ۲۲۴ روستای فاقد برق با ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار از طریق احداث ۷۲۳‌ کیلومتر شبکه و نصب ۲۶۰ دستگاه ترانسفورماتور با ۸.۵ مگاولت‌آمپر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.
با اتمام برق‌رسانی به این تعداد روستای جدید، تعداد روستاهای برق‌دار کشور از ۴ هزار و ۳۶۷ روستا در سال ۵۷ به ۵۷ هزار و ۶۴۴ در پایان دی امسال رسید که این آمار بیانگر آن است که در این طول این سال‌ها، تعداد روستاهای برق‌دار کشور بیش از ۱۳ برابر افزایش یافته است.
اکنون برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور به اتمام رسیده و صنعت برق در حال برق‌رسانی به روستاها و سکونتگاه‌های زیر ۱۰ خانوار است.
تعداد روستاهای برق‌دار شده توسط سیستم‌های خورشیدی هم تاکنون به ۲۴۱ روستا رسیده است.
برق به عنوان زیرساخت مهمی در توسعه و آبادانی به شمار می‌آید. از همین رو انتقال این انرژی برای شکوفایی اقتصادی برای هر منطقه‌ای مهم است.
اگرچه تمام شهرهای کشور به شبکه برق متصل بوده و هستند اما در مواردی عدم دسترسی به برق باعث ایجاد محرومیت و مهاجرت به شهرهای شد. موضوعی که می‌توانست توسعه متوازن را با توجه به این مهاجرت‌ها مورد آسیب قرار دهد.
با توجه به این مهم، دولت تدبیر و امید یکی از اهداف خود را رساندن برق به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار عنوان کرد و حالا بعد از ۷ سال از روی کار آمدن این دولت، به این هدف رسیده است.
تا آنجا که حسن روحانی، ‌ رئیس جمهوری ایران در مراسم بهره‌برداری از ۲۵ طرح برق در ۳ استان کشور تاکید کرد کار برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تمام شده و حالا به دنبال برقدار کردن روستاهایی با جمعیت ۱۰ خانوار هستیم.
البته اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعه روستاها تنها محدود به برق‌رسانی نبوده است.
در عین حال بررسی آمار برق‌رسانی به روستاها در جهان و ایران از فاصله معنادار بیش از ۲۰ درصدی ایران با میانگین جهانی حکایت دارد به این معنا که میانگین برق‌رسانی به روستاها در دنیا هم اکنون ۷۹ درصد و در ایران ۹۹.۷ درصد است که این آمار به خوبی گویای تلاش های صورت گرفته برای روشنایی بخشیدن به خانه‌های هموطنان سراسر کشور و توسعه عدالت اجتماعی به شمار می‌رود.

منبع:ایرنا

  • 23 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011