معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

شناسایی ۳۶ روستای هدف توسعه صنایع دستی در کردستان

30 فروردین 1400

یعقوب گویلیان روز یک شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: «توسعه و تقویت رشته های مزیت دار و قابلیت دار صنایع دستی در روستاها با جدیت پیگیری خواهد شد و در این راستا ۳۶ روستا به منظور تقویت زیرساخت ها و کانون های اشتغال و کارگاها را در سال ۱۴۰۰ در اکثر شهرستان های استان شناسایی شده است.

او با اشاره به نقش کلیدی و اساسی بانوان در تولید صنایع دستی و توسعه روستاها اظهار داشت: «بیش از ۸۰ درصد از شاغلین حوزه صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می دهند در همین راستا با تمام توان پیگیر حمایت از این قشر کارآفرین با همکاری استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان هستیم.

گویلیان ذهن خلاق، مبتکر، دقت و ظرافت را در اجرا و خلق یک اثر صنایع دستی را از شاخصه های مهم زنان صنعتگر و هنرمند روستایی در استان کردستان برشمرد و گفت: «ارتقاء سطح کیفی محصولات صنایع دستی روستایی با برگزاری دوره ها و کارگاههای تخصصی، ایجاد بازارچه های موقت و دائم، توسعه و تقویت رشته های مزیت دار در روستاهای هدف از جمله برنامه های اجرایی در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مزیت های ثبت جهانی و ملی در حوزه صنایع دستی استان اشاره کرد و اظهار داشت: «در استان کردستان مریوان بعنوان شهر جهانی کلاش، آرمرده بعنوان شهر ملی شالبافی، دیوزناو بعنوان شهر ملی ارغوان بافی و کاکو بعنوان شهر ملی گلیم بافی ثبت شده است که همین اقدام موجب معرفی بهتر و بیشتر و تحرک خاصی در این شهرها و روستاها در حوزه صنایع دستی بومی ایجاد کرده است.

او به برنامه های حوزه بازرگانی صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: «در مجموعه ۶۳۳ پروژه با پیش بینی اشتغال برای ۸۷۰ نفر در بخش بازرگانی صنایع دستی در سال جاری در دست بررسی و اقدام است.

یعقوب گویلیان توسعه اشتغال در شهرها و روستاهای ثبت ملی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: «تعداد ۸ پروژه برای توسعه شهر آرمرده بانه، روستاهای دیوزناو و کاکو شامل، ایجاد و توسعه فضای کارگاهی، ایجاد بارازچه صنایع دستی، فروشگاه صنایع دستی با پیش بینی اشتغال برای ۱۸۴ نفر در این مناطق در دست بررسی و اقدام در سال ۱۴۰۰ است.

 

  • 30 فروردین 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011