معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بکار گرفته می‌شوند

31 فروردین 1400

معاون امور دهیاری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری گفت: مجوز بهره گیری از ظرفیت نیروهای وظیفه برای کمک به تامین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه های آتش نشانی روستایی صادر شده و این نیروها بکار گرفته می شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا، مجوز جذب و بکارگیری کارکنان وظیفه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی صادر شد.

وی ادامه داد: این مجوز برای دو سال دارای اعتبار است و طی آن

امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولان واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.

وی در خصوص شرایط متقاضیان و نحوه اقدام آنان گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که حاوی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنهاست به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شده است و متقاضیان برای کسب اطلاع از مفاد این شیوه نامه می توانند به دهیاری های دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

قربانی در خصوص اهم شرایط متقاضیان خدمت در پایگاه های آتش نشانی روستایی گفت: متقاضیان می بایست فاقد غیبت از خدمت وظیفه بوده و ضمن برخورداری از آمادگی جسمانی و روانی مناسب، علاقمند به انجام عملیات‌های آتش‌نشانی و امداد نجات باشند.

وی تصریح کرد: در این موضوع اولویت با مشمولینی است که دارای رشته های تحصیلی فنی و مرتبط با خدمات ایمنی و امداد و نجات بوده و در روستاهای تحت پوشش یکی از پایگاه های آتش‌نشانی روستایی ساکن باشند.

معاون امور دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: مجوز قبلی برای جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی مربوط به سالهای ۹۷ و ۹۸ بود که طی آن بیش از۴۵۰ نیروی امریه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند که اغلب آنها هم اکنون دوره خدمت وظیفه شان به اتمام رسیده است که می بایست برای جلوگیری از ایجاد نقصان در فعالیت های پایگاه های آتش نشانی روستایی سریعاً با نیروهای جدید جایگزین شوند.

قربانی در پایان ابراز امیدواری نمود که با توجه به وجود بیش از ۹۰۰ پایگاه آتش‌نشانی روستایی در سطح کشور با همکاری موثر استانداری ها، بهره برداری بهینه و مفیدی از این ظرفیت صورت گرفته و گام مطلوبی در جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات ایمنی و اطفاء حریق در روستاها برداشته شود.

به منظور ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی در مناطق روستایی کشور تاکنون نزدیک به ۹۰۰ پایگاه‌ آتش‌نشانی مجهز به خودرو و تجهیزات پیشرفته در روستاهای واجد شرایط کشور ایجاد شدند که به منظور تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز این پایگاه‌ها، بهره‌گیری از توان نیروهای امریه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح فراهم شده است.

  • 31 فروردین 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011