معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۲هزار میلیارد ریال سال۹۹ به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان پرداخت شد

7 اردیبهشت 1400

سمنان- مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۲ هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده جمع‌‎آوری شده استان سمنان در سال گذشته به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان پرداخت شد.

جواد انوری روز دوشنبه در گفت و گویی ابراز داشت:مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای توسعه و عمران شهری محسوب می شود و اگر مردم آثار پرداخت مالیات را به صورت ملموس درک و مشاهده کنند، رغبت بیشتری برای پرداخت آن خواهند داشت.

وی اضافه کرد: مالیات یکی از مولفه های تامین درآمد و مدیریت اقتصادی برای دولت ها در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه است و امروزه در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ درصد درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات محقق می‌شود.

 

مودیان مالیاتی استان سمنان با پرداخت بدهی مالیاتی از فرصت بخشودگی جرائم استفاده کنند

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان اظهار داشت: مودیان مالیاتی با پرداخت بدهی خود می‌توانند از فرصت طلایی  بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنند.

وی افزود: طرح بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف حمایت از تولید، وصول معوقات مالیاتی و ارتقای سلامت اداری و تکریم فعالان اقتصادی در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها و پیشگیری از اثرات ویروس کرونا بر فضای کسب و کار اجرایی شده است.

وی با اشاره به مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای تمام فعالان اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی در هر منبع برای هر سال یا دوره در صورت پرداخت مانده بدهی شامل (اصل بدهی، جرائم غیرقابل بخشش و آن بخش از جرائمی که مورد بخشودگی واقع نشده‌است) تا پایان اردیبهشت ماه جاری اعلام می‌شود.

انوری تصریح کرد: بخشودگی جرائم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال متفاوت است و پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ حداکثر تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ برای تمامی فعالان اقتصادی تا ۷۲ درصد، پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ یکم تیرماه ۱۳۹۹  حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی تا  ۱۰۰ درصد خواهد بود.
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی موضوع این بند کسر می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با شماره تلفن ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات مودیان مالیاتی در سراسر استان سمنان است.

  • 7 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011