معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص ۹۴ میلیارد تومان به حوزه راه و آب روستایی

15 اردیبهشت 1400

کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: افتتاح چندین کیلومتر بزرگراه در دهه فجر گذشته، اقدامات قابل توجه در راه‌های روستایی و شهری و ایمن کردن ورودی و خروجی شهر‌ها همه در کاهش تلفات رانندگی موثر بوده، البته تصادفات منجر به ضرب و جرح افزایش داشته که حضور به موقع اورژانس و هلال احمر موجب امدادرسانی به موقع به مصدومان شد.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به حوزه راه روستایی و ۳۴ میلیارد تومان به آب روستایی در ردیف بودجه ۱۴۰۰ استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبارات دیگری هم تحت عنوان مناطق محروم به استان افزوده خواهد شد.
اولویت اختصاص اعتبارات ارزش افزوده با کدام شهرداری هاست؟
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در حوزه ترافیک بسیار عقب هستند، بیان کرد: ۷۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده باید صرف زیرساخت‌های شهری شود، اما متاسفانه ورود بی رویه نیرو‌های غیرمتخصص در شهرداری‌ها، انباشت نیرو و عدم توجه شهرداری‌ها به ایجاد درآمد ثابت و پایدار باعث شده منتظر ارزش افزوده‌ها باشند، البته همیشه هم از کمبود‌ها گله مند هستند.
حاجی‌زاده با انتقاد تند از شهرداری‌ها گفت: موقعی که از آن‌ها کار می‌خواهیم می‌گویند برنامه‌های ما زیرنظر شورای شهر است، اما وقتی پول می‌خواهند یا دفتر من هستند یا دفتر استاندار.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: سال ۱۴۰۰ اولویت اختصاص اعتبارات ارزش افزوده با شهرداری‌هایی است که مبالغ را در حوزه زیرساخت و ترافیک هزینه کنند، وضعیت آسفالت در استان خصوص شهر یاسوج قابل پذیرش نیست و شهرداران باید پاسخ دهند این همه اعتبار کجا هزینه شد و چه کاری انجام دادند.
وی با بیان اینکه اولویت سر و سامان دادن به وضعیت ترافیک و سپس مبلمان شهری است، گفت: چند ماه است مصوب کردیم سرعت‌کاه نصب شود، اما کاری انجام نشده آیا شهرداری یاسوج ناتوان است؟
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه استاندار و همه معاونان برای مسئولان احترام خاصی قائل هستند، گفت: وقتی ما برای مدیران وقت می‌گذاریم و احترام قائل هستیم آن‌ها باید به وظایفشان عمل کنند.
حاجی‌زاده با بیان اینکه به شدت از شهرداری‌ها گلایه دارم، افزود: اینکه من به عنوان معاون استاندار بگویم آخر کار دولت فعلی است است و کاری انجام ندهم یا شهردار‌ها به دلیل پایان کار شورا‌ها به وظایف خود عمل نکند درست نیست پس تعهدمان چه می‌شود.
تعیین تکلیف طرح پل سوم بشار در آینده نزدیک
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه همه پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی و راهداری استان فعال هستند گفت: به زودی پل سوم بشار هم تعیین تکلیف می‌شود.
حاجی زاده با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ به شیوه دیگری برنامه‌ریزی کنند، گفت: وقتی ۴ مورد کار عام‌المنفعه می‌خواهیم در شهر انجام دهیم این وظیفه شورا‌ها است که معارضات را حل و فصل کنند.
وی با اشاره به لزوم پیگیری طرح جامع شهر یاسوج گفت: در این طرح شهر‌های مادوان و سرآبتاوه به یاسوج ملحق می‌شوند و با حذف تقاطع حادثه‌خیز مهریان، اوضاع نابسامان آن نقطه بهبود می‌یابد.
کاهش ۱۵.۴ درصدی تلفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تعداد تصادفات فوتی سال گذشته ۱۲۸ مورد بوده که ۱۲۲ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

محمد نصیری‌راد بیان کرد: تعداد تصادفات جرحی ۱۵۴۱ مورد بوده و تصادفات منجر به خسارت ۳ هزار و ۷۵ مورد ثبت شده، ضمن اینکه مجموعه فقرات تصادفات سال گذشته ۴ هزار و ۷۴۴ مورد بوده است.
وی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در نوروز سال گذشته ۱۵ مورد بوده این در حالی است که نوروز ۱۴۰۰، تصادفات فوتی ۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۶.۷ درصدی تلفات رانندگی را در نوروز امسال شاهد هستیم.
این مسئول عنوان کرد: در فروردین ماه سال گذشته ۱۳ نفر در حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند که این آمار در فروردین ۱۴۰۰ به ۱۱ مورد کاهش یافت که تلفات رانندگی فروردین امسال ۱۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ کاهش داشته است.
نصیری راد اضافه کرد: مصدومین حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی استان در نوروز سال گذشته ۱۶۵ مورد بوده که در نوروز امسال مصدومین حوادث رانندگی به ۴۴۳ نفر رسیده که افزایش ۱۶۸ درصدی مصدومین حوادث رانندگی را شاهد هستیم.

  • 15 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011