معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آب غیر‌استاندارد؛ علت شیوع هپاتیت A در روستای هلر و شهر درگهان قشم

21 اردیبهشت 1400

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از  شناسایی موارد ابتلا به هپاتیت A در روستای هلر و شهر درگهان خبر داد و گفت:دلیل اصلی این شیوع  استفاده از آب جمع شده در آب انبارها عنوان شد.

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا بهزادی ضمن هشدار به مردم در خصوص رعایت موارد بهداشتی پیشگیری از ابتلا به هپاتیت، گفت: با بروز موارد بیماری هپاتیت A در روستای هلر، لازم است جهت کنترل و پیشگیری از انتشار و عوارض ناخواسته بیماری ، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، صورت گیرد.

وی همچنین با تأکید به استفاده از آب آشامیدنی سالم و دارای تأییدیه بهداشت، بیان داشت: عدم مصرف آب چاه و آب‌های جمع شده در آب انبارهای غیر استاندارد، مصرف غذا به صورت گرم و عدم توزیع و خرید غذاهای خانگی از دست فروشان و مراکز غیر مجاز، در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر است.

به نقل از فارس، دکتر بهزادی عنوان کرد: شستشو و گندزدایی میوه‌جات و سبزیجات و عدم مصرف سالاد و سبزی آماده غیر بهداشتی، از دیگر مواردی است که باید در پیشگیری از بیماری هپاتیت و سایر بیماری‌ها مد نظر قرار داد.

به دنبال شناسایی موارد هپاتیت A در روستای هلر شهر قشم، جلسه ای با حضور دکتر بهزادی مدیر شبکه، دکتر زرنگ معاون بهداشتی، مسئول واحد مبارزه با بیماریها، مسئول و کارشناس واحد سلامت محیط و کار، کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و واحد آموزش در دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم برگزار و بیماریابی توسط تیم سلامت و پیگیری منشاء بیماری در دستور کار جلسه قرار گرفت .

  • 21 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011