معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز

1 خرداد 1400

فرماندار شهرستان اسلامشهر از تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز بر اساس مصوبه شورای تامین این شهرستان خبر داد.

مسعود مرسلپور در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان اسلامشهر گفت: با هدف مقابله و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان کارگروهی براساس مصوبه شورای تامین شهرستان اسلامشهر تشکیل شده است. در این کارگروه نمایندگان تمامی دستگاههای ذیربط از جمله شهرداری ها، بخشداری ها، جهادکشاورزی، دادگستری و… حضور خواهند داشت و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز مهمترین راهبرد این کارگروه خواهد بود.

وی افزود: در برخی ایام از جمله ایام تعطیلات نوروز یا برگزاری انتخابات برخی تصور می کنند امکان و فرصت برای ساخت و ساز غیرمجاز وجود دارد و می توانند سوء استفاده کنند لذا در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه نظارت ها در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز بیشتر و جدی تر خواهد شد. متاسفانه به دلیل برخی موازی کاری ها، اعمال نظرات شخصی، رفتار های تبعیض آمیز و… برای برخی افراد که در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز فعال هستند امنیت خاطر ایجاد شده که بی‌تردید اقدامات قاطعی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی و منظم کارگروه ویژه برای شناسایی و برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان اسلامشهر افزود: شهرداران و بخشداران بصورت هفتگی گزارش کامل و جامعی از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز حوزه کاری خود در این کارگروه ارائه خواهند داد و تمامی اقدامات در زمینه برخورد با ساخت و سازها با هماهنگی اداره بازرسی فرمانداری اسلامشهر انجام می شود.

وی ادامه داد: اجرای کامل قانون حفظ اراضی و باغات، اجرای کامل ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ بررسی آخرین وضعیت حدنگاری اراضی اشخاص حقیقی و حقوقی، تشکیل بانک جامع اراضی با استفاده از داده های دریافتی بازدیدهای هفتگی از اراضی شهرستان و ارائه گزارش به فرمانداری، مقام قضایی و سایر اعضا از جمله دیگر وظایف این کارگروه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید در صورت عدم برخورد به موقع با ساخت و سازهای غیرمجاز و تاخیر در گزارش به مقام قضایی و کارگروه، بالاترین مقام دستگاه مربوطه در قبال ضرر و زیان احتمالی به بیت‌المال باید پاسخگو باشد تا با معرفی خاطی احتمالی به مراجع قضایی با مسئول مربوطه برخورد قانونی متناسب انجام شود و از سوی دیگر باید واحدهای مشاور املاک فاقد مجوز و عاملان ساخت و سازهای غیرمجاز توسط بخشداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دبیرخانه شورای تامین شهرستان تا برخورد لازم و اقدامات قانونی لازم انجام شود که این موضوع نیز در کارگروه دنبال خواهد شد.

منبع خبر: ایسنا

  • 1 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011