معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌ها / اختصاص ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها

4 خرداد 1400

تقی کرمی امروز در گردهمایی مدیران‌کل امور روستایی و شوراهای استان‌های سراسر کشور که امروز به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۸۲ تا سال ۹۲ دولت وقت  ۱۰۱  میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاری‌ها قرار داده بود در حالی که در هشت سال گذشته این رقم با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

وی گفت: در سال ۹۱ دولت وقت حتی یک‌ ریال از محل ارزش افزوده به دهیاری‌های استان پرداخت نکرده بود در صورتی که سال گذشته با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت کرونایی، دولت دوازدهم بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان تخصیص داد که این موضوع با توجه به شرایط سخت کشور بسیار مهم است و نشان از توجه خاص دولت به روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی، افزود: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری منابع تخصیص نمی‌یافت، ولی در دولت تدبیر و امید  برای نخستین برای به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص یافته و ده‌ها و شاید صدها پروژه از این محل در روستاها و به‌خصوص مناطق محروم و دورافتاده اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان به حساب فرمانداری‌های شهرستان‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است که از این محل ۳۸۸ پروژه شامل راهسازی، پل‌سازی، آبرسانی، برق‌رسانی و … اجرا شده است.

کرمی همچنین از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌های استان خبر داد و متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب این آزمون  ۴۰۰ نفر در دهیاری‌های استان جذب و به‌کارگیری شوند.

وی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: از سال ۱۳۵۷ تا پایان سال ۹۴، یک و نیم میلیون متر مربع در راه‌های روستایی استان، آسفالت‌ریزی شده در حالی که در هشت سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، این رقم به بیش پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.

  • 4 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011