معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی نتیجه بلوغ شوراها در پنج دوره گذشته

5 خرداد 1400

رییس شورای عالی استانها با بیان اینکه در پنج دوره گذشته شوراها به یک بلوغ رسیده اند، گفت: نتیجه و خروجی این پنج دوره طرح مدیریت یکپارچه شهری است که می‌تواند بزرگترین خدمت ما به مردم باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در آغاز چهل و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم افرادی که نامزد ورود به شوراها شده‌اند درگیر فعالیت‌های تبلیغاتی و رقابت هستند. ما زمانی که با رأی مردم وارد شوراها می‌شویم باید به مردم خدمت کنیم و این طور نباشد که خدایی ناکرده در انجام وظیفه خود قصور کرده باشیم.

وی افزود: ما در این مدت شاهد بودیم شهرهایی که شورای فعال داشتند و شهردار خوب انتخاب کرده بودند روز به روز پیشرفت می‌کردند و در نقطه مقابل شهرهایی که برخی از اعضای شورای آن در عملکرد خود کم کاری کرده بودند سرعت توسعه شهرها و روستاهای تحت مدیریت شان کُند بود.

احمدی ادامه داد: با وجود همه این ها ما می‌بینیم که شوراهای شهر و روستا از چه جایگاهی برای توسعه شهرها و روستاها برخوردار هستند و برای مردم چقدر اهمیتی دارند. مردم هر زمانی که اراده کنند، می‌توانند با منتخبان خود صحبت کنند و درخواست‌های خود را به گوش آنها برسانند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرها و روستاها در همان شهر و روستا و به دست شوراها، شهرداران و دهیاران برطرف می‌شود، گفت: بارها گفته‌ام بیشتر خدمات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و … در شهرها از طریق شوراهای شهر و روستا و به دست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مردم عرضه می‌شود. بنابراین ما نمی‌توانیم نقش مدیریت شهری و روستایی را در توسعه کشور و حل مشکلات مردم نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه ما امروز ۳۷ هزار و ۸۰۰ دهیار و ۱۳۷۰ شهردار داریم که مدیران شهرها و روستاهای کشور هستند، تصریح کرد: این مدیران شهرها و روستاها که اجزای تشکیل دهنده کشور هستند را اداره می‌کنند و نقش بسیاری در جلب رضایت مردم دارند. بنابراین ما امروز باید به شوراهای شهر و روستا ببالیم که خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند. هرچند تعداد اندکی از اعضای شورای شهر و روستا نیز دانسته یا نادانسته تخلفاتی انجام داده‌اند که البته آن هم زیاد است؛ اما نباید عملکرد این تعداد کم، کل شوراها و خدمات آنها را زیر سوال ببرد.

احمدی تاکید کرد: امروز شوراها بعد از پنج دوره توانسته‌اند به یک بلوغ برسند و خروجی این بلوغ باید طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی باشد که به لطف خدا امروز در صحن مجلس قرار دارد. با اجرای این طرح شوراهای شهر و روستا به معنای یک مجلس کوچک در شهرها و روستاها عمل می‌کنند و بسیاری از مشکلات حل می‌شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به هویت واقعی خود که همان مدیر شهر و یا روستا بودن است دست پیدا می‌کنند. ما اگر در این پنج دوره از عمر شوراها هیچ کاری انجام نداده باشیم و تنها عملکرد ما تصویب و اجرای این طرح باشد، خدمت بزرگی به مردم ایران کرده‌ایم.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی گفت: هر کسی که در انتخابات شوراها شرکت می‌کند یک ظرفیتی برای جذب مردم دارد. بنابراین لازم است نمایندگان شورای عالی استان‌ها و اعضای شوراهای سراسر کشور به عنوان معتمدین مردم و نخبگان شهری از تمام ظرفیت خود برای جلب نظر مردم در راستای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای استفاده کنند تا حضور گسترده مردم به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

 

قانون انتخابات شوراها دارای خلاءهایی است

 

احمدی در حاشیه چهل دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها نیز  با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها دارای خلاءهایی است گفت: ما با همکاری مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاح قانون انتخابات شوراها هستیم.

وی در خصوص تایید و رد صلاحیت اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: باید به این نکته توجه کنیم و بین مردم جا بیندازیم که رد صلاحیت به معنای پایان کار سیاسی یک نامزد انتخابات نیست بلکه ممکن است در یک دوره صلاح دانسته نشود که یک فرد در حوزه‌ای خدمت کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بسیاری گفتند که تایید یا رد صلاحیت‌های این دوره سیاسی بوده است. درحالی که این طور نیست و ما در دوره‌های قبل هم رد صلاحیت داشته‌ایم و این روند بر اساس استعلام چهارگانه صورت می‌گیرد، بنابراین مردم باید به افرادی اعتماد کنند که از همه نظر مورد تایید هستند.

وی افزود: مردم باید به تصمیمات هیات‌های اجرایی اعتماد کنند و بدانند که این افراد بر اساس منافع ملت تصمیم گیری می‌کنند و قصد و غرض شخصی وجود ندارد. اگر کسی هم احساس می‌کند که به ناحق رد صلاحیت شده است می‌تواند اعتراض کرده و در صورت بروز اشتباهی سهوی، صلاحیتش تایید می‌شود. نباید این طور باشد که یک نامزد به دلیل رد صلاحیت جامعه را به هم بریزد و اذهان عمومی را مغشوش کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در سراسر کشور چندین هزار نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند در صورتی که از میان این چندین هزار نفر، چند صد نفر رد صلاحیت شده اند و این به معنای رد صلاحیت گسترده نیست.

  • 5 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011