معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات دهیاری‌های گلستان

17 خرداد 1400

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: اعتباراتی که برای دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده، ۷۰ درصد بیشتر از سال ۹۹ است.

علی نصیبی امروز در حاشیه مراسم متمرکز آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی دهیاری‌های مرکزی مینودشت که در روستای تیغ زمین این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه از لحاظ جمعیت روستانشین، در کشور دوم هستیم، گفت: شاخص‌های روستایی ایران بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. متوسط درصد جمعیت روستانشین در کشور ۲۶ درصد است اما این میزان در استان بالغ‌بر ۴۷ درصد و در شهرستان مینودشت ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه اگر نگاه توسعه به شهرستان و استان داریم، باید به مسئله روستاها به‌صورت ویژه بپردازیم، تصریح کرد: دولت‌های بعد از انقلاب در توسعه روستاها گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد روستاها در گلستان از نعمت گاز طبیعی، ۱۰۰ درصد روستاها از نعمت برق و همچنین همه روستاها از وجود خانه‌های بهداشت و یا خدمات بهداشتی بهره‌مند هستند.

نصیبی ادامه داد: در گذشته در شهرها از هر ده خانه یک خط تلفن وجود داشت و در روستاها نیز بعضاً یک مرکز تلفن بود اما الان ۱۰۰ درصد روستاها از مخابرات و ۸۳ درصد نیز از اینترنت برخوردارند.

وی گفت: به گذشته که نگاه می‌کنیم، مسیر پرفراز و نشیبی حتی در شرایط جنگ و تحریم طی شده است و جلو را هم که نگاه می‌کنیم، راه نرفته بسیار است که باید سعی کنیم با یک همت جهادی مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ درصد از اعتبارات استان توسط دستگاه‌های مختلف در روستاها هزینه شده است.

نصیبی گفت: دهیاری‌ها می‌دانند که بخش اعظمی از اعتباراتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت از طریق فروش فراورده‌های نفتی بود که اینک در شرایط تحریم با مشکل مواجه هستیم. در همین شرایط اما پولی که دولت در سال ۹۸ به دهیاری‌ها داد دو برابر سال ۹۷ بود و اعتباری که در سال ۹۹ در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت، ۴۰ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

وی ادامه داد: اعتباراتی که برای دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده، ۷۰ درصد بیشتر از سال ۹۹ است و این به معنای آن است که دولت و نظام از توسعه روستایی غافل نیست.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان تصریح کرد: با همت دهیاران، شوراها، بخشداران و فرمانداران در قالب هر روستا یک پروژه اتفاقات خوبی افتاد. ما در این باره دوستان را ملزم کردیم که با نظر شوراها و دهیار یک پروژه عمرانی را تعریف و به بهره‌برداری برسانند.

فرماندار مینودشت نیز در حاشیه این مراسم گفت: امروز شاهد عملیات کلنگ زنی و افتتاح ۳۰ پروژه در قالب هر روستا یک پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۳ میلیارد ریال در سطح روستاها هستیم.

سیدابوالفضل حسینی نیا با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن خواسته‌های عمومی اهالی روستا هستیم، گفت: مردم باید از امکانات مساوی برخوردار باشند و دولتمردان گام‌هایی در این باره برداشته‌اند.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی روستاهای مینودشت، افزود: نتیجه اجرای این پروژه‌ها، ایجاد توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا به شهر است.

حسینی نیا با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۸ خردادماه، گفت: حتماً با حس مسئولیت اجتماعی بالا نسبت به انتخاب یک فرد اصلح باید مطالعه، شاخص‌ها را بررسی و طبق معیارهای نظام، کشور و از همه مهم‌تر رهبری، در انتخابات شرکت کنیم.

  • 17 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011