معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۴۱ روستای استان سمنان صاحب دهیاری می شوند

18 خرداد 1400

به گفته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان، با موافقت وزیر کشور با ایجاد دهیاری در ۴۱ روستای جدید استان سمنان، شمار روستاهای دارای دهیاری در این استان پهناور به ۲۹۷ روستا رسید.

مهدی صمیمیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، ۱۲۵ مجوز تاسیس دهیاری برای روستاهای دارای ۲۰ خانوار به بالای این استان صادر و متعاقب آن در این روستاها شورای اسلامی روستا تشکیل شده و یا در این دوره صاحب شورای روستا می شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت: چهار روستای آرادان، ۱۴ روستای دامغان، یک روستای سرخه، ۱۱ روستای شاهرود، پنج روستای گرمسار، سه روستای مهدیشهر و سه روستای شهرستان میامی با موافقت وزیر کشور دارای دهیار می‌شوند.

صمیمیان خاطرنشان کرد: وزیر کشور با مجوز تاسیس دهیاری برای روستاهای اسلام آباد،قالیباف،امامزاده علی اکبر(ع)، ده سراب  در شهرستان آرادان، سرتنگه، سلم آباد، شوکت آباد، معین آباد، ابوالبق، باقرآباد، بهار آباد، زرگر آباد، عبیر آباد، غنی آباد، قلعه بالا برم، مهدی آباد، سیاه پره و نمکه در شهرستان دامغان، شاهزاده محمد زید در شهرستان سرخه، امیریه، درخون آب، ده خیر، علی کاهی، اسلام آباد، یزدو، حجاج، درازآب، کاریز، تور، خوریان در شهرستان شاهرود، محمود آباد موقوفه، ایستگاه بنکوه، سعدآباد، کهک و کوشک آریایی در شهرستان گرمسار، پرور، تمام و آرتت در شهرستان مهدیشهر و روستاهای کلاته ملا، مسیح آباد و کلاته فرهنگ چشمه سفید در شهرستان میامی موافقت کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری سمنان تصریح کرد: ۴۱ روستای استان سمنان که با موافقت وزیر کشور مجوز تاسیس دهیاری گرفتند باید هر چه سریع‌تر فردی واجد شرایط و توانمند را به عنوان دهیار انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برخورداری روستا از دهیار نقشی مهم در عمران، آبادانی و توسعه آنها دارد و همچنین تخصیص اعتبارات به روستاها نیز به وجود دهیار بستگی دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری سمنان بیان کرد: رونق و توسعه روستاها یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و برخورداری روستاها از دهیار به تحقق رویکرد دولت در روستاها کمک شایانی می کند.

  • 18 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011