معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

واریز هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ودهیاری های فارس

27 تیر 1400

شیراز – مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان فارس در سه ماه نخست سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ناصر هاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و امور عشایر فارس واریز شده، خاطر نشان کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده است.

وی با اشاره به واریزی عوارض ارزش افزوده در سال قبل گفت: میزان واریزی سال ۹۹ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری، ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از ۵۶ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز ۶۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۴۳۵ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

هاشمی با تقدیر از مؤدیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند.ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌گردد.

  • 27 تیر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011