معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۱۸ درصد اشتغال کشور در بخش روستایی است

27 تیر 1400

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: ۹۰ درصد عرصه‌های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛در نشست دهیاران استان ایلام : تا سال ۱۳۳۵ جمعیت ساکن در روستا‌ها ۷۰ درصد و جمعیت شهری ۳۰ درصد بود، اما اکنون این نسبت برعکس شده ست.
وی با اشاره به رشد مهاجرت روستاییان به شهر‌ها در دهه‌های اخیر  یادآور شد: هرچند در سال‌های اخیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا با انجام کار‌های اصلاحی، رونق محسوس داشته است که می توان با توسعه همه جانبه در روستا‌ها بطور کلی از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری کرد. 
قربانی تاکید کرد: توسعه پایدار روستا‌ها در واقع به توسعه کل کشور منجر می‌شود چرا که روستاییان جامعه مولد هستند و بنابراین توجه به مطالبات روستاییان و همکاری دستگاه‌های اجرایی با دهیاران یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: شورا‌های اسلامی روستا و دهیاران بزرگترین تشکل منسجم و رسمی در کشور است که باید همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در خدمت این تشکل باشند.
مدیرکل هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نیز در این نشست گفت:  دهیاران، مدیران عمومی و اصلی روستا‌ها و محل رجوع ساکنان هستند بنابراین دستگاه‌های مختلف نیز باید مکلف و موظف به رسیدگی مطالبات و خواسته‌های دهیاران باشند.
وی با بیان اینکه آب شرب بهداشتی پنج هزار روستای کشور به عنوان یکی از خواسته‌های مهم روستاییان، در دست اعضای شورا‌های روستایی است که باید باتوجه به مسائل بهداشتی و نظارتی توسط شرکت آب و فاضلاب تامین شود افزود: اعضای جدید شورا‌های اسلامی روستا‌ها باید از تجارب اعضا و دهیاران پیشین در زمینه مدیریت روستای خود بهره گیری کنند و از محل ماده ۵۸ باید شرایط آموزش کوتاه مدت قبل و حین خدمت برای دهیاران و اعضای جدید شورا‌های روستایی فراهم شود.
استان ایلام دارای ۵۹۳ روستا، ۲۹۷ دهیار مرد و ۳۸ دهیار زن است.

  • 27 تیر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011