معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آموزش بایدها و نبایدها به اعضای شوراهای روستایی میامی

30 مرداد 1400

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان برخی بایدها و نبایدهایی که منتخبان شوراهای اسلامی ملزم به رعایت آن هستند را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، مهدی صمیمیان ظهر امروز در جریان برگزاری دوره آموزشی برای منتخبان اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها در بخش کالپوش و مرکزی میامی اظهار کرد: لزوم تصویب بودجه، اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه روستایی و همچنین تصویب و تعرفه عوارض محلی پیشنهادی روستایی با رعایت سیاست‌های عمومی دولت و ارسال به مراجع ذی‌صلاح جهت تأیید و تصویب نهایی در موارد مقرر قانونی از جمله وظایف شورای اسلامی روستا است.

وی افزود: لزوم نظارت هرچه بیشتر شوراها بر حُسن اداره امور مالی دهیاری با تأکید بر حفظ سرمایه و دارایی‌ها و اموال عمومی و اختصاصی دهیاری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه و امور حسابرسی عملکرد سالانه دهیاری‌ها و انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به دهیار از دیگر وظایف شورای اسلامی روستا است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: شرح وظایف مقرر برای اعضای شورای اسلامی روستاها در ماده ۷۶ قانون شوراها از جمله پرهیز و رعایت عدم ورود به مباحث تقسیمات کشوری شامل ارتقا، الحاق و انتزاع مربوط به سطوح تقسیمات کشوری باید رعایت شود.

صمیمیان عنوان کرد: استفاده غیرقانونی از مُهر شوراها و عدم تأیید استشهادیه‌های محلی و مبایعه‌نامه‌ها خارج از اختیار شوراهای اسلامی روستاها است.

وی گفت: ماده ۹۵ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مبنی بر عدم دخالت شورا در عزل و نصب کارکنان دهیاری‌ها باید اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاها در این استان ۹۵۳ نفر است، بر لزوم عدم تصویب آن دسته از مصوبات شورای اسلامی که به موجب رأی هیأت عمومی دیوان ابطال شده است، تأکید کرد.

صمیمیان بیان کرد: رعایت تبصره یک ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد تأکید است که اشاره می‌‌کند، شوراهای اسلامی شهر و بخش جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنها در این قانون مشخص نشده باشد، موظف‌اند این موارد را حداکثر تا پانزدهم بهمن‌ماه هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام عمومی کنند.

  • 30 مرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011