معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

شماره ۶۰ ماهنامه دهیاری‌ها با موضوع روستا و نظامات مهندسی ساختمان منتشر شد

15 شهریور 1400

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انتشار شصتمین شماره از ماهنامه دهیاری‌ها با موضوع “روستا و نظامات مهندسی ساختمان” از سوی انتشارات سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان مطلب بالا گفت: با توجه به اینکه ساماندهی ساخت و ساز روستایی و صدور پروانه ساختمانی و کنترل و نظارت بر هرگونه ساخت و ساز در محدوده روستا از وظایف دهیاران می‌باشد، اشراف و آگاهی دهیاران به مباحثی مانند مقررات ملی ساختمان، قانون نظام مهندسی، قوانین ساخت و ساز و نحوه فعالیت و مسئولیت‌های مهندسان ناظر و .. از مهم‌ترین شروط فعالیت در دهیاری‌هاست. از این رو تحریریه ماهنامه تصمیم گرفت برای بار دوم، پس از شماره ۲۸، به این محور پرداخته و امیدوار است در افزودن دانش دهیاران و علاقه‌مندان این حوزه گام برداشته باشد.

وی ادامه داد: برخی موضوعات مطرح شده در این شماره شامل؛ “مدیریت محلی و نظامات مهندسی ساختمان”، “ضرورت تدوین مقررات ویژه ساخت و ساز در روستاها و ساختار آن”، “ارزیابی نقش درآمد بر تحول مسکن در سکونتگاه‌های روستایی”، “ساخت و ساز پایدار در روستای گوتنبرگ کشور آلمان”، “جایگاه دهیاران در جلب مشارکت‌های محلی و تاب‌آوری روستایی” و … است که با استفاده از نظر اساتید و متخصصین، برای افزایش دانش شغلی دهیاران در موضوع ساخت و ساز روستایی به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: نسخه چاپی این شماره برای دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها ارسال شده و نسخه الکترونیکی آن نیز در نشانی rwww.imo.org.i بارگذاری و قابل دریافت است و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بهره‌گیری از مطالب مجله، در صورت داشتن مقاله، تجربه، گزارش یا مطلب مرتبط به آدرس پست الکترونیکی dehyari.mag@imo.org.ir ارسال نموده و همچنین با ارایه نظرات و پیشنهادهای سازنده خود، تحریریه را در بهبود مطالب یاری رسانند.

لینک خبر : http://imo.org.ir/RContent/I77R4C-.aspx

  • 15 شهریور 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011