معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازدید معاون امور دهیاری‌ها از روستاهای ورامین / قربانی: توزیع اعتبارات به مناطق روستایی باید همراه با عدالت باشد

12 مهر 1400

علی قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با حضور در شهرستان ورامین ضمن بازدید از مرکز پرورش اسب و طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت، کلنگ احداث ایستگاه آتش‌نشانی روستای خاوه از توابع بخش‌ جوادآباد را به زمین زد.
به گزارش ایرنا، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جریان بازدید از شهرستان ورامین، در جلسه مشترک با دهیاران بخش جوادآباد ورامین که چراغعلی معاون عمرانی استانداری تهران هم حضور داشت، گفت: توزیع اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده باید همراه با عدالت باشد و تلاش می‌شود این مهم در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

علی قربانی ادامه داد: توزیع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بر اساس بند الف ماده ۳۸، صرفا بر اساس جمعیت روستایی صورت می‌گیرد که این امر تحقق عدالت اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: توزیع اعتبارات براساس شاخص جمعیت باعث می‌شود تا اعتبارات اختصاص یافته به روستاهای یک استان بسیار کمتر از اعتبارات چند روستا در استان تهران باشد در صورتی که می‌توان با افزایش شاخص‌های توزیع اعتبار، عدالت اجتماعی را بیش از پیش محقق کرد.

وی تصریح کرد: شاید یک روستای دورافتاده از جمعیت اندکی برخوردار باشد ولی اثر بخشی آن به دلیل برخورداری از اراضی وسیع کشاورزی و تعداد دام، قابل توجه و اهمیت باشد.

قربانی افزود: تلاش می‌شود تا در برنامه هفتم توسعه، شاخص‌های اختصاص اعتبارات به مناطق روستایی افزایش پیدا کند و در این مسیر ازنظرات دهیاران استقبال می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۶۲ هزار آبادی دارای سکنه در کشور وجود دارد که ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۲۸ هزار و ۲۲۴ روستا زیر ۲۰ خانوار است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بیش از ۳۷ هزار روستا در کشور دارای دهیاری است.

همچنین حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در جریان بازدید معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از مناطق روستایی ورامین گفت: طی سال‌های اخیر، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده در مناطق روستایی ورامین هزینه شده و این اعتبارات چهره روستاهای ورامین را دگرگون کرده است.

وی افزود: شهرستان ورامین با هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت و ۳۲ هزار نفر جمعیت، یکی از مهمترین مناطق استان تهران در تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز استان تهران و کشور است.

وی گفت: این شهرستان با برخورداری از ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین، ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و پنج هزار نفر شتر، ۴۰ درصد از گوشت مورد نیاز استان تهران به میزان ۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند و ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان توسط دامداران این شهرستان تولید و تأمین می‌شود.

وی افزود: این شهرستان تولید کننده ۷۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور است و به عنوان بزرگترین تولید کننده شترمرغ و بوقلمون مولد محسوب می‌شود.

کاغذلو تصریح کرد: ورامین بیش از ۷۰ درصد از شیشه و بلور کشور را تولید می‌کند از این رو به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: این شهرستان با هفت روستای هدف گردشگری، یکی از مقاصد مهم گردشگران است و هم اکنون بزرگترین سافاری پارک استان تهران در ورامین در حال احداث است.

وی اظهار داشت: ورامین با ۲بخش مرکزی و جوادآباد، از ۵۲ روستای دارای دهیاری و ۲۰ روستای فاقد دهیاری برخوردار است که طی سال‌های اخیر با اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده، چهره این مناطق روستایی دگرگون شده است.

فرماندار ورامین گفت: اختصاص اعتبارات مناسب به مناطق روستایی باعث شده تا علاوه بر فعالیت‌ها عمرانی، اماکن فرهنگی، بوستان روستایی، کتابخانه، سالن ورزشی و فرصت‌های شغلی پایداری ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همکاری بنیاد برکت و اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار، در قالب ۳۵۰ طرح اشتغالزایی، برای هزار نفر در مناطق روستایی شغل ایجاد شد.

لینک خبر : http://imo.org.ir/RContent/I77R5R-.aspx

  • 12 مهر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011