معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ شیوه نامه قابلیت‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) برای ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها

25 آذر 1398
ابلاغ شیوه نامه قابلیت‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) برای ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام کرد : شیوه نامه قابلیت‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) برای ماشین‌ آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به استانداریها ابلاغ شد .

سعیدرضا جندقیان بیدگلی ضمن اعلام خبر فوق افزود : تاکنون بیش از ۱۶ هزار دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بین دهیاری‌ها توزیع شده است که ضرورت دارد به منظور بهره‌گیری مناسب از این ماشین آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی وخدماتی در روستاها ، بر نحوه عملکرد و کارایی آنها نظارت دقیق و مستمر صورت پذیرد .

وی در ادامه گفت : در همین راستا استفاده از سامانه‌های نظارتی و بهره‌گیری از فنآوری‌های نوین می‌تواند زمینه‌های مناسب و بهینه ای را برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات فراهم سازد . از اینرو برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای نصب دستگاه ردیاب بر روی برخی از ماشین‌آلات خدماتی واگذار شده به دهیاری‌ها از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت‌های تولید کننده صورت پذیرفت که با توجه به حصول نتایج مطلوب مقرر گردید تجهیز کلیه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیاب و راه‌اندازی سامانه GPS در دستور کار قرار گیرد.

دکتر جندقیان همچنین خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه، یکپارچگی و امکان گزارش‌گیری در سطوح مختلف، شیوه‌نامه “قابلیت‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) برای ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها” در دو بخش قابلیت‌های نرم‌افزاری(سامانه) و قابلیت‌های سخت افزاری(دستگاه ردیاب) توسط این حوزه معاونت تهیه و تدوین شده و توسط ریاست محترم سازمان برای اجراء به معاونین محترم امور عمرانی استانداریهای کشور ابلاغ گردید.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود با تجهیز ماشین آلات عمرانی و خدماتی دهیاریها به دستگاه ردیاب و راه اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره گیری از این ماشین آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

لازم به ذکر است سیستم ردیاب خودرو ، وسیله‌ای برای تعیین موقعیت جغرافیایی خودرو و نمایش موقعیت آن بر روی نقشه می باشد . این سیستم از دو بخش نرم افزاری وسخت افزاری تشکیل شده است که بخش نرم افزاری این سیستم تحت وب بوده و به سهولت با استفاده از رایانه و تلفن همراه قابل دسترسی می‌باشد. بخش سخت‌افزاری نیز شامل دستگاه ردیاب می‌باشد که در محلی خاص بر روی ماشین‌آلات ‌نصب می‌شود که اطلاعات دریافتی توسط GPS و سایر فرامین با استفاده از یک بستر انتقال اطلاعات مانند GPRS بین مرکز کنترل و ماشین‌آلات تبادل می‌گردد .

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور

  • 25 آذر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011