معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اما و اگر‌های بازگشایی مدارس در یزد / مدارس سه شهرستان یزد تعطیل شدند

20 آبان 1400

در حالی که مسئولان پیاپی از بازگشایی مدارس در نیمه آبان ماه خبر می دهند اما اوج گیری دوباره کرونا و تغییر رنگ‌بندی برخی شهرها، مدارسه در سه شهرستان یزد و روستاها تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، تنها پس از چهار روز از بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه، روز گذشته خبر تعطیلی مدارس مقاطع مختلف در سه شهرستان یزد و روستاها در این استان از سوی مسئولان اعلام شد تا بار دیگر خانواده ها نگرانی دو سویه از ابتلا به کرونا و  وضعیت تحصیلی فرزندان خود داشته باشند.

این اتفاق در حالی افتاد که بعد از یک سال و نیم تعطیلی مطلق مدارس، دانش آموزان از پای تبلت‌ها به کلاس های حضوری آمدند که هم رضایت والدین را بدنبال داشت و هم هیجان، شادابی و نشاط را دوباره به میان دانش آموزان آورد.

مسئولان آموزش و پرورش هم خوشحال از اینکه افت تحصیلی دانش آموزان با کلاس های حضوری جبران خواهد شد اما با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در سه شهرستان استان یزد و تعطیلی مجدد مدارس این خوشحالی چندان دوام نیاورد و تصمیم گیری در این زمینه برای مسئولان سخت تر شد.

این تعطیلی‌ها در حالی صورت گرفت که قبلا مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، از مصوبه کشوری برای بازگشایی مدارس بدون رنگ بندی شهر‌ها خبر داده بود اما نگرانی خانواده ها از وضعیت سلامت دانش آموزان از یک سو و ابتلای تعدادی از دانش آموزان و معلمان از سوی دیگر در کنار اوج گیری شیوع کرونا باعث شد تا مدارس تعطیل شوند.

خبرهایی از تعطیلی اندک اندک مدارس شهر یزد نیز به گوش می رسد و در حال حاضر مدارس مقاطع ابتدایی تعطیل شده اند اما در شهرستان مهریز و خاتم و مروست مدارس در همه مقاطع به طور کامل تعطیل هستند.

مدارس مهریز تعطیل شدند

رضا زارع زاده؛ فرماندار شهرستان مهریز در خصوص تعطیلی مدارس این شهرستان اظهار داشت: در بازدید هایی سرزده از مدارس انجام شده است وضعیت مدارس مهریز در خصوص کرونا بسیار شکننده ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ کرونایی و اوج گیری دوباره این ویروس تصمیم گیری را عوض کرد ادامه داد: با توجه افزایش موارد ابتلا به ویروس کوئید ۱۹ در سطح شهرستان و حتی استان همچنین وضعیت قرمز شهرستان مهریز، همه مقاطع تحصیلی شهری و روستایی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

فرماندار مهریز با اشره به ایجاد محدودیت های جدید در این شهرستان افزود: در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در همه ادارات و اصناف به طور قانونی با متخلفین برخورد می شود.

محدودیت‌های کرونایی در سه شهر استان یزد تشدید شد

محمدرضا دهقانی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز اظهار داشت: شهر‌های مهریز، خاتم و مروست در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و بر این اساس همه محدودیت‌ها در این سه شهرستان بازگشته و آموزشی حضوری را نیز شامل می‌شود.

وی از تعطیلی مراکز آموزشی، تعطیلی سالن‌های پذیرایی و رستوران‌ها فقط به صورت برون‌بر، تشدید نظارت و گشت‌های ویژه و برخورد با اصناف و ادارات و سازمان‌های بی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: آماده‌باش و رصد کامل بیماری و همچنین اجرای طرح سلیمانی از اقداماتی است که در این سه شهرستان آغاز شده است.

افزایش آمار بستری‌های کرونایی در یزد

ابراهیم سلمانی؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم گفت: بیش از ۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه یزد بستری هستند و در حال حاضر، ۴۶۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد خدمات پزشکی دریافت می کنند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند که این موضوع نشان دهنده افزایش آمار بستری‌های کرونایی در یزد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین اظهار داشت: از ۹۰۵ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۰۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده اند.

  • 20 آبان 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ، ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011