معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بخشنامه فرایند تبدیل وضیت کارکنان ایثارگر دهیاری های کشور ابلاغ شد

20 آذر 1400

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از ابلاغ بخشنامه فرایند تبدیل وضیت کارکنان ایثارگر دهیاری های کشور به منظور مشخص شدن فرایند تبدیل وضعیت این عریزان به استانداریها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، عباس کرکه آبادی ضمن اعلام این مطلب، گفت: مطابق نظریه سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به اینکه در آئین نامه استخدامی دهیاری ها مبنای انعقاد قرارداد و حقوق و مزایا براساس قانون کار پیش بینی شده است، بنابراین وضعیت استخدامی آن دسته از کارکنان و دهیاران شاغل در دهیاری های کشور که مشمول قانون تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه و بند «د» تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور باشند، به قراردادکارگری دائم تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت مشمولین از قراردادمدت معین به دائم با همان عناوین پست های سازمانی مندرج در ساختار ِسازمانیِ ابلاغی صورت می پذیرد.

کرکه آبادی همچنین اظهار کرد: کارکنان دهیاری می بایست بدواً با ضوابط ابلاغی تشکیلاتی دهیاری ها تطبیق و ساماندهی گردند و سپس در همان قالب نمونه قراردادهای ابلاغی با رعایت مواردی از قبیل پرداخت حق بیمه، تائید گزینش، تامین اعتبار مورد نیاز و …  به قرارداد دائم تبدیل وضع شوند.

وی همچنین درخصوص فرآیند اجرای تبدیل وضع گفت: دهیاری‌های سراسر کشور می بایست نسبت به معرفی مشمولین اقدام و مدارک و مستندات  مورد نیاز را بررسی اولیه نموده و پس از تکمیل فرم مربوطه، طی مکاتبه و از طریق بخشداری به دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری مربوطه ارسال نمایند.

وی افزود: ضمناً دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها باید مدارک ارسالی از دهیاری‌ها را از حیث انطباق با قوانین و مقررات بررسی نموده و در صورت صحت، نسبت به معرفی واجدان شرایط برای سیر مراحل تائیدیه گزینش اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: در نهایت پس از اخذ تأییدیه گزینش، استانداری مربوطه می بایست نسبت به بررسی و تائید فرم ارسالی اقدام و مراتب بلامانع بودن انعقاد قرارداد را به دهیاری ذیربط جهت انجام اقدامات بعدی ابلاغ نماید.

کرکه آبادی تصریح نمود: مسئولیت اجرای تبدیل وضعیت مذکور براساس وضعیت افراد و مستندات مشمولین، از حیث تطبیق با قوانین، بر عهده دهیار و استانداری‌ مربوطه می‌باشد.

 

  • 20 آذر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011