معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

گلزار شهدای روستاها در اولویت ساماندهی قرار گیرند

27 آذر 1400

اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در راستای ساماندهی گلزارهای شهدا ضروری است تا گلزار شهدای روستاها مغفول نماند.

کمال‌الدین میرجعفریان قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای اردبیل اظهار کرد: در بسیاری از روستاهای استان اردبیل مزار شهدای گرانقدری وجود دارند که خانواده‌های این شهدا طالب ساماندهی این گلزارها هستند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن طرح ساماندهی گلزار شهدای استان اردبیل تصریح کرد: این طرح با هماهنگی و تلاش فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات برق شهرستان‌ها بر اساس برش شهرستانی ارائه شده، انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خانواده شهدا را ولی نعمتان جامعه و شهیدان را الگوی راستین زندگی دینی و الهی دانست و گفت: ساماندهی گلزار شهدا در راستای ادای دین و احترام به جانفشانی‌های این ایثارگران و خانواده‌های آنان جزیی‌ترین اقدامی است که از سوی دولت انجام می‌شود.

میرجعفریان با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی گلزارهای شهدا باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند، افزود: همه آرامش و آسایش کنونی مملکت مرهون ایثارگری‌ها و خون پاک شهدا است و ما نیز باید در خدمت‌رسانی به خانواده‌های آنان و ارج نهادن به مقام شامخ این شهدا کوتاهی نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در نقاط روستایی دهیاری‌ها با کمک بسیج سازندگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساماندهی مزار شهدا تلاش کنند تا تعداد کمی از این مزارها در روستاها باقی مانده، با اولویت تعیین تکلیف شود.

میرجعفریان اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرداری در شهرها باید زیرساخت‌های اساسی مانند راه دسترسی به آرامستان‌ها را مورد توجه قرار دهند و شرکت‌های آب و فاضلاب و برق نیز برای روشنایی و آبرسانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر پیگیری‌های لازم را برای جانمایی یک آرامستان در بیرون از اردبیل انجام دهند، بیان کرد: ظرفیت آرامستان‌های داخل این شهر تکمیل شده و باید به فکر یک آرامستان بزرگ با در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم در بیرون شهر باشند.

میرجعفریان ادامه داد: امروزه مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی جامعه ایثارگران و خانواده‌هایشان محسوب می‌شود که باید با همفکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط این مسئله برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر اساس گزارش بنیاد شهید استان اردبیل، یک‌هزار و ۷۵۱ نفر از ایثارگران نیاز ضروری به مسکن دارند و نسبت به سایرین از اولویت برخوردار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد: باید با تأمین زیرساخت‌های اساسی و کار کارشناسی، مسکن ایثارگران بررسی و مصوبه‌ها با برش شهرستانی به شورای عالی مسکن ارجاع داده شود.

  • 27 آذر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011