معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

لزوم اصلاح و به‌روزرسانی قوانین در حوزه پسماند

29 آذر 1400

در جلسه سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با مدیرکل خدمات شهری و محیط زیست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر لزوم به‌روزرسانی و اصلاح قوانین در حوزه پسماند تاکید شد.

محمدمهدی عزیزی سرپرست و جمعی از مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند، ضمن حضور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، جلسه‌ای را در حوزه مدیریت پسماند با مدیرکل خدمات شهری و محیط زیست این سازمان برگزار کردند.

در این جلسه مباحثی از جمله فرآیند تصویب قوانین و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه پسماند، ضرورت رفع کاستی ها، اصلاح و به روزرسانی قوانین و تصویب قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش خصوصی، افزایش عوارض پسماند تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا‌های قابل بازیافت از نیم در هزار به یک در هزار، اعمال عوارض ۱ درهزار در بودجه سالانه از سال ۹۹، پیگیری برای تخصیص عوارض دریافتی و هزینه در جهت بازیافت، هماهنگی با وزارت صمت، سازمان محیط زیست و وزارت اقتصاد جهت تعیین کالا‌ها و مودیان مشمول، اخذ عوارض توسط گمرک و سازمان امور مالیاتی و رفع چالش‌های پیش روی اجرای قانون، ضرورت هماهنگ سازی بخش خصوصی و صنایع بازیافت، ضرورت ترغیب وزارت صمت به اجرای بی تنازل قانون، ضرورت گسترش دامنه شمول کالا‌ها و مودیان از ۱۳ قلم کالا و ۵۰۰ مودی به تمام کالا‌ها و مودیان مشمول و سایر موضوعات، مطرح شد.
همچنین، در این جلسه پیرامون ایجاد ساختار جدید مدیریت پسماند کشور و ضرورت ایجاد کرسی سازمان مدیریت پسماند به عنوان بزرگترین سازمان پسماند کشوری در ساختار جدید نیز بحث و تبادل نظر شد.
در ادامه مقرر شد جلسات کارشناسی میان نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و سازمان مدیریت پسماند به صورت مستمر برگزار تا زمینه ساز تحولات و اقدامات جدید در آینده باشد.

  • 29 آذر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011